|

مجید انصاری:

‌ گویا آقای صدیقی مسئول دفتر ملاقات‌های حضرت هستند!

روایت کاظم صدیقی از لحظه غسل آیت‌الله مصباح‌یزدی در صداوسیما واکنش‌های زیادی در پی داشت. به‌ویژه آن بخش که گفته آیت‌الله مصباح هنگام غسل چشمش را باز کرد، یک نگاه مهربانانه کرد و چشمانش را بست! کانال تلگرامی رجانیوز با انتشار مطلبی ادعای امام‌جمعه تهران را تأیید کرده و مخالفت‌ها با این ادعای او را ناشی از عقده و کینه لیبرال‌ها نسبت به مصباح‌یزدی دانسته و در آخر برایشان آرزو کرده که از کینه و حسد بمیرند!حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری اما در گفت‌وگو با جماران با اشاره به اینکه مدت‌هاست که در فکر بودم راجع به برخی برنامه‌های دینی و مذهبی که در صداوسیما پخش می‌شود با مدیران محترم، خصوصا جناب عسکری رئیس محترم صداوسیما، صحبتی داشته باشم، گفته تا اینکه با کمال تأسف و تعجب اظهاراتی را از جناب آقای صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، در رابطه با مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی دیدم. البته من این مطلب را در فضای مجازی دیدم اما بازنشر برنامه زنده آقای صدیقی با شبکه قرآن سیما بود که پخش شد، من را واداشت تا از همین طریق خطاب به جناب عسکری و سایر مسئولین برنامه‌ریز و برنامه‌ساز صداوسیما چند جمله‌ای را مطرح کنم. کسانی که آقای صدیقی را می‌شناسند، سلیقه منبر و سخنرانی‌های ایشان را از دیرباز می‌دانند؛ نوعا تکیه بر مسائلی از همین قبیل است. یعنی تکیه بر خواب، معجزات و کرامات این و آن و احیانا نقل دیدارها و ملاقات‌های افراد با امام زمان(عج) و چیزهایی که امکان اثبات وجود ندارد و به قول ما طلبه‌ها مسائل شاذی هست که اگر صحت هم داشته باشد، اولا استثنا است و ثانیا سیره و شیوه علمای دین و حتی ائمه اطهار(ع) بر بیان معارف از این طریق نبوده است. ولی اینکه صداوسیما در برنامه‌های زنده خودش در موضوعات مهم دینی و بیان مسائل قرآنی که مستقیم با اعتقادات و دینداری مردم و معرفی چهره اسلام از دید جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد، باید نهایت احتیاط و دقت را داشته باشد، من را واداشت که به این مسئله بپردازم. متأسفانه بعضا آقای صدیقی خیلی راحت نقل‌قول ملاقات‌های افراد با امام زمان(عج) را نقل می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات‌های حضرت هستند و خیلی ساده هرکسی می‌تواند ملاقات و هر مطلبی را بیان کند.
کانال تلگرامی رجانیوز، نزدیک به جبهه پایداری اما با انتقاد شدید از واکنش‌ها نسبت به این اظهارات کاظم صدیقی با انتشار مطلبی با عنوان «دشمنی‌های بی‌پایان با علامه مصباح» نوشت: اشتباه نکنید! مسئله این نیست که چرا آیت‌الله صدیقی، فلان سخن را در تلویزیون گفته است، بلکه مسئله عبارت است از عمق «کینه» و «خصومت» جریان لیبرال با علامه مصباح! همین و بس! ما با یک «انقلاب ملکوتی و قدسی» روبه‌رو هستیم که سرشار از جلوه‌ها و دلالت‌های «غیبی» و «معنوی» هست. اساس تحلیل شخص امام خمینی درباره انقلاب، بر علل «ماورایی» و «غیرطبیعی» تکیه دارد، از قبیل «دست غیبی»، «هدیه الهی»، «تحفه غیبی»، «عنایات خدای‌متعال»‌ و... . این واقعیت تاریخی و انسان‌های ملازم با آن، جنس «معنوی» دارند و زندگی‌شان سرشار از جنبه‌های «غیرمادی» و «ملکوتی» هست. چه‌چیزی را انکار می‌کنیم؟! از نظر «علمی» و «فلسفی»، این مطالب به اثبات هم رسیده است؛ چنان‌که هم در فلسفه اسلامی و هم در عرفان اسلامی، سازوکار تحقق آنها بیان شده است. البته متأسفانه نیروهای لیبرال، کمترین سواد و صلاحیتی ندارند که بتوان در اینجا به منابع ارجاع داد و بحث کرد. ما با یک مشت هجوگو و باطل‌نویس روبه‌رو هستیم. گشوده‌شدن چشم علامه مصباح در زمان غسل، به‌معنی حیات ایشان نیست، بلکه ناشی از تصرف روح ایشان در جسم است. این نیز مطلب بعید و بیگانه‌ای نیست و مصداق‌های قطعی و حتمی فراوانی دارد.

روایت کاظم صدیقی از لحظه غسل آیت‌الله مصباح‌یزدی در صداوسیما واکنش‌های زیادی در پی داشت. به‌ویژه آن بخش که گفته آیت‌الله مصباح هنگام غسل چشمش را باز کرد، یک نگاه مهربانانه کرد و چشمانش را بست! کانال تلگرامی رجانیوز با انتشار مطلبی ادعای امام‌جمعه تهران را تأیید کرده و مخالفت‌ها با این ادعای او را ناشی از عقده و کینه لیبرال‌ها نسبت به مصباح‌یزدی دانسته و در آخر برایشان آرزو کرده که از کینه و حسد بمیرند!حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری اما در گفت‌وگو با جماران با اشاره به اینکه مدت‌هاست که در فکر بودم راجع به برخی برنامه‌های دینی و مذهبی که در صداوسیما پخش می‌شود با مدیران محترم، خصوصا جناب عسکری رئیس محترم صداوسیما، صحبتی داشته باشم، گفته تا اینکه با کمال تأسف و تعجب اظهاراتی را از جناب آقای صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، در رابطه با مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی دیدم. البته من این مطلب را در فضای مجازی دیدم اما بازنشر برنامه زنده آقای صدیقی با شبکه قرآن سیما بود که پخش شد، من را واداشت تا از همین طریق خطاب به جناب عسکری و سایر مسئولین برنامه‌ریز و برنامه‌ساز صداوسیما چند جمله‌ای را مطرح کنم. کسانی که آقای صدیقی را می‌شناسند، سلیقه منبر و سخنرانی‌های ایشان را از دیرباز می‌دانند؛ نوعا تکیه بر مسائلی از همین قبیل است. یعنی تکیه بر خواب، معجزات و کرامات این و آن و احیانا نقل دیدارها و ملاقات‌های افراد با امام زمان(عج) و چیزهایی که امکان اثبات وجود ندارد و به قول ما طلبه‌ها مسائل شاذی هست که اگر صحت هم داشته باشد، اولا استثنا است و ثانیا سیره و شیوه علمای دین و حتی ائمه اطهار(ع) بر بیان معارف از این طریق نبوده است. ولی اینکه صداوسیما در برنامه‌های زنده خودش در موضوعات مهم دینی و بیان مسائل قرآنی که مستقیم با اعتقادات و دینداری مردم و معرفی چهره اسلام از دید جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد، باید نهایت احتیاط و دقت را داشته باشد، من را واداشت که به این مسئله بپردازم. متأسفانه بعضا آقای صدیقی خیلی راحت نقل‌قول ملاقات‌های افراد با امام زمان(عج) را نقل می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات‌های حضرت هستند و خیلی ساده هرکسی می‌تواند ملاقات و هر مطلبی را بیان کند.
کانال تلگرامی رجانیوز، نزدیک به جبهه پایداری اما با انتقاد شدید از واکنش‌ها نسبت به این اظهارات کاظم صدیقی با انتشار مطلبی با عنوان «دشمنی‌های بی‌پایان با علامه مصباح» نوشت: اشتباه نکنید! مسئله این نیست که چرا آیت‌الله صدیقی، فلان سخن را در تلویزیون گفته است، بلکه مسئله عبارت است از عمق «کینه» و «خصومت» جریان لیبرال با علامه مصباح! همین و بس! ما با یک «انقلاب ملکوتی و قدسی» روبه‌رو هستیم که سرشار از جلوه‌ها و دلالت‌های «غیبی» و «معنوی» هست. اساس تحلیل شخص امام خمینی درباره انقلاب، بر علل «ماورایی» و «غیرطبیعی» تکیه دارد، از قبیل «دست غیبی»، «هدیه الهی»، «تحفه غیبی»، «عنایات خدای‌متعال»‌ و... . این واقعیت تاریخی و انسان‌های ملازم با آن، جنس «معنوی» دارند و زندگی‌شان سرشار از جنبه‌های «غیرمادی» و «ملکوتی» هست. چه‌چیزی را انکار می‌کنیم؟! از نظر «علمی» و «فلسفی»، این مطالب به اثبات هم رسیده است؛ چنان‌که هم در فلسفه اسلامی و هم در عرفان اسلامی، سازوکار تحقق آنها بیان شده است. البته متأسفانه نیروهای لیبرال، کمترین سواد و صلاحیتی ندارند که بتوان در اینجا به منابع ارجاع داد و بحث کرد. ما با یک مشت هجوگو و باطل‌نویس روبه‌رو هستیم. گشوده‌شدن چشم علامه مصباح در زمان غسل، به‌معنی حیات ایشان نیست، بلکه ناشی از تصرف روح ایشان در جسم است. این نیز مطلب بعید و بیگانه‌ای نیست و مصداق‌های قطعی و حتمی فراوانی دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها