۱۳۹۶ دوشنبه ۸ خرداد
شماره‌های پیشین:
شماره ۲۵۳۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ اسفند
در ذهن شما چه مي‌گذرد آقاي قاضي‌پور
مرجان توحیدی

شاید باید چندین‌بار گوش می‌سپردیم و چندین‌بار می‌خواندیم تا باورمان می‌شد این سخنان و این ادبیات متعلق به یک نماینده مجلس است؛ همانی که مردم رفته‌اند، احتمالا ساعت‌ها در صف ایستاده‌‌اند و به او رأی داده‌اند. شاید خیلی از آنها که رأی داده‌اند، سخنان او را در جمع اعضای ستاد انتخاباتی‌اش نشنیده بودند. احتمالا همان نادر قاضی‌پور را با همان فریادها در صحن علنی مجلس به خاطر داشتند؛ فریادهایی که فارغ از پربودن یا توخالی‌بودن، مدعی حمایت از حقوق مستضعفان بود. آنها اما فریادهایی را نشنیده بودند که عباراتی سخیف را بر زبان می‌راند. بعید است که آن مردم درصف‌ایستاده، همان آذری‌زبان‌های باغیرت آن سخنان را شنیده باشند و باز هم نام نادر قاضی‌پور را در برگه‌های رأی نوشته باشند. بعید است زنان آذری؛ همان نسل‌هایی که باکری‌ها را به میدان هشت‌سال جنگ نابرابر روانه کردند و رنج بی‌همسری را برای خود و یتیمی را به جان فرزندانشان خریدند، این سخنان را شنیده باشند و باز هم پای صندوق‌ها رفته و نام او را نوشته باشند. بعید است آنها که عزیزشان را در جنگ از دست داده‌اند یا آنها که رنج جانبازی یا مفقودالاثری را در تمام این سال‌ها به دوش کشیده‌اند، از زبان عزیزشان یا هم‌رزمان آنها شنیده باشند که صف‌شکنان هشت‌سال جنگ نابرابر، آزاری به اسرای عراقی رسانده باشند! چه رسد به سربریدن 700 نفر. نه؛ آنها به یقین نمی‌دانستند و حالا به برکت همین ابزار ارتباط جمعی فهمیده‌‌اند که در ذهن قاضی‌پور و قاضی‌پور‌ها چه می‌گذرد. به‌راستی آیا مجلس، همان عصاره فضائل ملت، چنین مکانی است؟ آیا تکیه‌زدن بر کرسی‌های سبزرنگ، این‌قدر هزینه و انواع آزار را به‌همراه دارد؟ یعنی هرکسی که می‌خواهد وارد ساختمان هرمی‌شکل بهارستان شود، باید زرهی آهنین به تن کند تا مبادا آسیبی به او برسد؟ آیا مجلس، همان عصاره فضائل ملت، آن‌قدر محیط خطرناکی است که حتی مردان آن به یکدیگر رحم نمی‌کنند؟  به‌راستی آقای قاضی‌پور طبق محاسبات ذهنی شما، مردم در کدام عصر زندگی می‌کنند؟ جاهلیت قبل از تأسیس دولت اسلامی مدینه، یا بدتر از آن بربریت؟

انسانیت در نزد شما چه تعریفی دارد؟ بهای انسانیت چند است؟ یا احیانا خدای‌نکرده جزء آن دسته هستید که معتقدند هدف وسیله را توجیه می‌کند. جزء آن دسته که با هر ترتیبی می‌خواهند رأی جمع کنند. بعد از ورود هم در میان صندلی‌های مجلس بچرخند و به هر وسیله‌ای منویات درونی خود را عملی کنند. آقای قاضی‌پور اگر شما ادعای مسلمانی و ولایت‌پذیری دارید، این رفتار و سخنان، مصداق عكس این ادعاست و نيز كاملا مغاير با مسلمانی مردان و زنانی است که الگوی آرمانی خود را دولت مدینه و حکوت عدل علی می‌دانند.مسلمانی شما از چه جنسی بوده است؟ این چه مسلمانی‌ای است که زنان به گفته شما، در مجلس مردانه نمی‌توانند حضور داشته باشند چون ممکن است... که به قول حافظ، اگر مسلمانی شما از این دست است، وای اگر از پس امروز بود فردایی.این چه اتهامی است که به زنان پاک‌دامن مجلس و سرزمینمان می‌زنید؟ این چه اتهامی است که اصلا به هم‌جنسان خود نسبت می‌دهید؟ در ذهن شما مردبودن یعنی این؟! همه اقتدار مردانه در این است؟!آقای قاضی‌پور، به‌راستی نمایندگان ذکور در مجالس جمهوری اسلامی، با چنین روش‌هایی طرح پیشنهاد می‌دهند، لایحه بررسی می‌کنند یا مشکلات حوزه‌های خود را این‌چنین حل‌وفصل می‌کنند؟!آقای قاضی‌پور در اخبار آمد که از زنان ارومیه عذرخواهی کرده‌اید. اما گفته‌اید بیدی نیستید که از این بادها بلرزید. آقای قاضی‌پور عذرخواهی شما قطعا از تصوری که از نمایندگان مجلس ساخته‌اید، مقبول نخواهد نشد. این سخنان بر جریده تاریخ این کشور ثبت خواهد شد. اما این هم از عجایب روزگار است. یعنی شما احساس کردید که فقط به زنان آذری توهین شده است؟یعنی فکر کردید مخاطب سخنان شما فقط زنان آذری بودند که تنها از آنها عذرخواهی کردید؟ آیا این نگاه چیزی جز نگاه قومیتی است؟ که همواره اگر احساس کرده‌اید خدشه‌ای به آن وارد شده، یک‌صدا اعتراض شده‌‌اید و به گوینده آن سخنان تاخته‌اید.  حالا دیگر پرده از میان افتاده است. هم آذری‌زبان‌ها فهمیده‌‌اند که ذهن شما سازنده چه تصاویری است و هم همه زنان و مردان ایران. بعید می‌دانم آنها که در صف ایستاده و نام شما را در برگه نوشته‌اند، هنوز هم بر عهد خود مانده باشند که اگر چنین باشد چه جفایی به زنان این سرزمین است و چه جفایی به مجلسی که قرار است عصاره فضائل ملت باشد.


دیدگاه‌ها(۰)