خبر ویژه
دیجیکالا و حمایت از تولید ملی
دیجیکالا، برند ملی ایرانی است و حمایت از کسبوکارهای ایرانی را مهمترین مسئولیت اجتماعی خود میداند. تمامی برنامههای طراحیشده در سال جاری با این چشمانداز مهم تدوین شده است. در سال 97 بیش از هزارو ۵۰۰ برند ایرانی در دیجیکالا حضور دارند و همچنین در مارکتپلیس دیجیکالا (Marketplace) بیشتر از 11 هزار کسبوکار ایرانی مشغول به فعالیتاند که این عدد بهسرعت در حال رشد است. دیجیکالا در سال پیشرو با ورود به دو حوزه FinTech (فناوری مالی) و FMCG (مواد غذایی و سایر کالاهای تندمصرف) و همچنین راهاندازی باشگاه مشتریان گروه دیجیکالا و مرکزی نوآوریهای دیجیکالا (Innovation Center) اعضای جدیدی را به گروه خود اضافه کرده است. با اضافهشدن این خدمات و محصولات جدید، گروه دیجیکالا در سال 1397 شامل دیجیکالا (Digikala)، دیجیاستایل
(Digistyle)، فیدیبو (Fidibo)، دیجیکلاب
(Digiclub)، دیجیپی (DigiPay) و دیجیکالا نکست (Digikala Next) خواهد بود.
داستان توسعه در ايران
در بهار سال جاري کتابي به بازار نشر عرضه شد که تصويري از فعاليت دولتهاي ايران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي از اميرکبير تا پايان رژيم پهلوي در امر توسعه را نشان ميدهد. اين کتاب، دفتر نخست از يک مجموعه چند جلدي است.
گروه مهندسي خرد، در يک اقدام پسندیده، گروهي از نخبگان آشنا به امور اقتصاد، سياست و توسعه را در اتاق فکر خود گرد آورد تا به بررسي موضوع توسعه در ايران از گذشته تا امروز بپردازند و از جمعبندي آن، با نگرشي جامع به آينده، پيشنهادهاي خود را عرضه کند. اين گروه انديشمند نيز چنين کردند و با پژوهشي درخور توجه، برای تهيه يک متن قابل استفاده همت کردند. کتاب «داستان توسعه در ايران، از صدارت اميرکبير (1227) تا پيروزي انقلاب اسلامي (1357)» که بخشي از اين پژوهش گروهي را در اختيار علاقهمندان ميگذارد، نگاهي دارد به تاريخ سازندگي کشورمان در دوران معاصر ايران. دفتر نخست «داستان توسعه در ايران» را انتشارات لوح فکر در 425 صفحه، با جلد گالينگور و بهاي 38 هزار تومان به دست اهل مطالعه رسانده است.
دیجیکالا و حمایت از تولید ملی
دیجیکالا، برند ملی ایرانی است و حمایت از کسبوکارهای ایرانی را مهمترین مسئولیت اجتماعی خود میداند. تمامی برنامههای طراحیشده در سال جاری با این چشمانداز مهم تدوین شده است. در سال 97 بیش از هزارو ۵۰۰ برند ایرانی در دیجیکالا حضور دارند و همچنین در مارکتپلیس دیجیکالا (Marketplace) بیشتر از 11 هزار کسبوکار ایرانی مشغول به فعالیتاند که این عدد بهسرعت در حال رشد است. دیجیکالا در سال پیشرو با ورود به دو حوزه FinTech (فناوری مالی) و FMCG (مواد غذایی و سایر کالاهای تندمصرف) و همچنین راهاندازی باشگاه مشتریان گروه دیجیکالا و مرکزی نوآوریهای دیجیکالا (Innovation Center) اعضای جدیدی را به گروه خود اضافه کرده است. با اضافهشدن این خدمات و محصولات جدید، گروه دیجیکالا در سال 1397 شامل دیجیکالا (Digikala)، دیجیاستایل
(Digistyle)، فیدیبو (Fidibo)، دیجیکلاب
(Digiclub)، دیجیپی (DigiPay) و دیجیکالا نکست (Digikala Next) خواهد بود.
داستان توسعه در ايران
در بهار سال جاري کتابي به بازار نشر عرضه شد که تصويري از فعاليت دولتهاي ايران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي از اميرکبير تا پايان رژيم پهلوي در امر توسعه را نشان ميدهد. اين کتاب، دفتر نخست از يک مجموعه چند جلدي است.
گروه مهندسي خرد، در يک اقدام پسندیده، گروهي از نخبگان آشنا به امور اقتصاد، سياست و توسعه را در اتاق فکر خود گرد آورد تا به بررسي موضوع توسعه در ايران از گذشته تا امروز بپردازند و از جمعبندي آن، با نگرشي جامع به آينده، پيشنهادهاي خود را عرضه کند. اين گروه انديشمند نيز چنين کردند و با پژوهشي درخور توجه، برای تهيه يک متن قابل استفاده همت کردند. کتاب «داستان توسعه در ايران، از صدارت اميرکبير (1227) تا پيروزي انقلاب اسلامي (1357)» که بخشي از اين پژوهش گروهي را در اختيار علاقهمندان ميگذارد، نگاهي دارد به تاريخ سازندگي کشورمان در دوران معاصر ايران. دفتر نخست «داستان توسعه در ايران» را انتشارات لوح فکر در 425 صفحه، با جلد گالينگور و بهاي 38 هزار تومان به دست اهل مطالعه رسانده است.