بچه من مشهور است
روزنامه آمريکايي يواسايتودي در مقالهاي با عنوان «بچه من مشهور است، چگونه پدر و مادر ستارههاي مشهور دنياي مجازي از شهرت و انبوه طرفداران براي معاملات تجاري استفاده ميکنند» نوشته است:اگر درباره جوجو سيوا نشنيده باشيد، احتمالا بچههاي شما شنيدهاند. اين خواننده و رقصنده 15ساله براي خودش طرفداران عظيم آنلاين دارد. او بيش از شش ميليون مشترک در کانال يوتيوب خود و نزديک به هفت ميليون طرفدار در اينستاگرام دارد.وقتي نوجواناني مانند جوجو و افراد جوانتر از او در رسانههاي اجتماعي مشهور ميشوند، والدين آنها از شهرت و فرصتهاي جديد استفاده ميکنند و در همان حال سعي دارند اطمينان حاصل کنند که فرزندانشان فرصت اين را که فقط بچه باشند، از دست ندهند.مادر جسلين سيوا که در لسآنجلس زندگي ميکند، ميگويد: «مهمترين مسئله اين است که او به معناي واقعي کلمه همه کارها را خودش انجام داده است؛ از فيلمبرداري تا تدوين و عکسهاي کوچک و توليد فيلم. ديدن موفقيت او مثل ديدن گيلاس سر درخت است».بچهها ديگر براي سرگرمشدن نيازي به تلويزيون سنتي مرسوم ندارند: نتفليکس، Hulu و بسياري از گزينههاي ديگر وجود دارند، اما هيچکدام به اندازه يوتيوب عالي نيستند؛ جايي که سازندگان ويدئو مانند لوگان پل - کمدين و مجري 22 ساله با 17.5 ميليون مشترک - به ابرستاره تبديل شده است و از طريق کانالهاي پرطرفدار محبوب تماشاگران جوانتر است.دووراه هايتنر، نويسنده متخصص دنياي ديجيتال، ميگويد: «يک فرهنگ شهرت در يوتيوب وجود دارد که آن را براي بچهها بسيار تأثيرگذار ميکند. بسياري از برنامهسازان يوتيوب محتواهاي محبوب بچهها را ميسازند و بسياري آن را دنبال ميکنند».مادر جوجو در پشت صحنه کار ميکند تا دخترش راضي باشد و کارها را مديريت ميکند و حواسش به تکاليف مدرسه او نيز هست. ميگويد: «هر روز يک تجربه آموزشي است».خانواده سيوا کار را در برنامههاي تلويزيوني مربوط به واقعيتهاي روزمره شروع کردند، اما حضور جوجو در يوتيوب و ساير رسانههاي اجتماعي بود که او را در ميان بچهها به سطح بالايي از محبوبيت رساند. سال گذشته Nickelodeon يک قرارداد با او امضا کرد.مادرش در مورد فيلمهايي که خود جوجو توليد ميکند مشاورههاي خلاقانهاي ميدهد و او را در پشت صحنهها پشتيباني ميکند. جوجو ميگويد: «براي من واقعا سرگرمکننده است. مثل رفتن به پارک است». مشهور و محبوبشدن جوجو حضور او در عرصه عمومي را به يک چالش تبديل کرده است. يوتيوب تنها جايي از رسانههاي اجتماعي نيست که بچهها در آن شهرت پيدا ميکنند. اينستاگرام نيز بهعنوان سکويي براي فراگيرشدن شهرت بچهها عمل ميکند.پرينستون کانن 9 ساله، اهل آتلانتا از طريق حساب اينستاگرامي لباسهاي شيک و گرانقيمت خود را براي جهانيان به نمايش ميگذارد. مادرش، کايرا، 39ساله، عکاس شخصي اوست. مادرش ميگويد ابتدا منظوري از ايجاد اين حساب کاربري نداشت؛ فقط قصد داشت چند عکس از لباسهاي پرينستون موقع مدرسهرفتن را به نمايش بگذارد، اما زماني که يک طراح پيشنهاد داد بعضي از پيراهنهاي طراحيشده او را به نمايش بگذارد، حساب کاربري تبديل به موضوع مهمي شد. اين مادر ميگويد مغازهها و برندهاي مختلف با پرينستون تماس ميگيرند و مشتاق آن هستند که آخرين محصولاتشان را نمايش دهد. پولو و رالف لورن در سال جاري براي يکسري جديد از پيراهنها با او قرارداد دارند. بسياري در دانمارک و هلند هم طرفدار پرينستون هستند. او اگرچه در آتلانتا مستقر است، اما دوبار براي عکسبرداري به شهر نيويورک رفته تا حساب کاربري اينستاگرام و وبلاگ خود را به نام Styling Prince بهروز کند. او ميگويد: «وقتي اين حرفها را درباره او ميزنم، ديوانهوار به نظر ميرسد. شايد حتي مثل يک انسان عادي نباشد».هر دو مادر، مادر کانن پرينستون و مادر جوجو سيوا، اعتقاد دارند که فرزندشان يک سلبريتي اينترنتي است و معتقدند که خود فرزندشان واقعا اين را خواسته است.خانم کانن ميگويد: «مسئله فقط پولدرآوردن و کسب درآمد نيست. اگر اين بود، فايدهاي نداشت. يا شما واقعا بايد چيزي براي گفتن داشته باشيد و بچهها واقعا بايد به آن علاقهمند شوند يا به هيچجا نميرسيد».خانم سيوا هم ميگويد: «کار و تعهد بسيار لازم است. اگر اين چيزي است که شما دوست داريد، بايد تلاشتان را بکنيد».
روزنامه آمريکايي يواسايتودي در مقالهاي با عنوان «بچه من مشهور است، چگونه پدر و مادر ستارههاي مشهور دنياي مجازي از شهرت و انبوه طرفداران براي معاملات تجاري استفاده ميکنند» نوشته است:اگر درباره جوجو سيوا نشنيده باشيد، احتمالا بچههاي شما شنيدهاند. اين خواننده و رقصنده 15ساله براي خودش طرفداران عظيم آنلاين دارد. او بيش از شش ميليون مشترک در کانال يوتيوب خود و نزديک به هفت ميليون طرفدار در اينستاگرام دارد.وقتي نوجواناني مانند جوجو و افراد جوانتر از او در رسانههاي اجتماعي مشهور ميشوند، والدين آنها از شهرت و فرصتهاي جديد استفاده ميکنند و در همان حال سعي دارند اطمينان حاصل کنند که فرزندانشان فرصت اين را که فقط بچه باشند، از دست ندهند.مادر جسلين سيوا که در لسآنجلس زندگي ميکند، ميگويد: «مهمترين مسئله اين است که او به معناي واقعي کلمه همه کارها را خودش انجام داده است؛ از فيلمبرداري تا تدوين و عکسهاي کوچک و توليد فيلم. ديدن موفقيت او مثل ديدن گيلاس سر درخت است».بچهها ديگر براي سرگرمشدن نيازي به تلويزيون سنتي مرسوم ندارند: نتفليکس، Hulu و بسياري از گزينههاي ديگر وجود دارند، اما هيچکدام به اندازه يوتيوب عالي نيستند؛ جايي که سازندگان ويدئو مانند لوگان پل - کمدين و مجري 22 ساله با 17.5 ميليون مشترک - به ابرستاره تبديل شده است و از طريق کانالهاي پرطرفدار محبوب تماشاگران جوانتر است.دووراه هايتنر، نويسنده متخصص دنياي ديجيتال، ميگويد: «يک فرهنگ شهرت در يوتيوب وجود دارد که آن را براي بچهها بسيار تأثيرگذار ميکند. بسياري از برنامهسازان يوتيوب محتواهاي محبوب بچهها را ميسازند و بسياري آن را دنبال ميکنند».مادر جوجو در پشت صحنه کار ميکند تا دخترش راضي باشد و کارها را مديريت ميکند و حواسش به تکاليف مدرسه او نيز هست. ميگويد: «هر روز يک تجربه آموزشي است».خانواده سيوا کار را در برنامههاي تلويزيوني مربوط به واقعيتهاي روزمره شروع کردند، اما حضور جوجو در يوتيوب و ساير رسانههاي اجتماعي بود که او را در ميان بچهها به سطح بالايي از محبوبيت رساند. سال گذشته Nickelodeon يک قرارداد با او امضا کرد.مادرش در مورد فيلمهايي که خود جوجو توليد ميکند مشاورههاي خلاقانهاي ميدهد و او را در پشت صحنهها پشتيباني ميکند. جوجو ميگويد: «براي من واقعا سرگرمکننده است. مثل رفتن به پارک است». مشهور و محبوبشدن جوجو حضور او در عرصه عمومي را به يک چالش تبديل کرده است. يوتيوب تنها جايي از رسانههاي اجتماعي نيست که بچهها در آن شهرت پيدا ميکنند. اينستاگرام نيز بهعنوان سکويي براي فراگيرشدن شهرت بچهها عمل ميکند.پرينستون کانن 9 ساله، اهل آتلانتا از طريق حساب اينستاگرامي لباسهاي شيک و گرانقيمت خود را براي جهانيان به نمايش ميگذارد. مادرش، کايرا، 39ساله، عکاس شخصي اوست. مادرش ميگويد ابتدا منظوري از ايجاد اين حساب کاربري نداشت؛ فقط قصد داشت چند عکس از لباسهاي پرينستون موقع مدرسهرفتن را به نمايش بگذارد، اما زماني که يک طراح پيشنهاد داد بعضي از پيراهنهاي طراحيشده او را به نمايش بگذارد، حساب کاربري تبديل به موضوع مهمي شد. اين مادر ميگويد مغازهها و برندهاي مختلف با پرينستون تماس ميگيرند و مشتاق آن هستند که آخرين محصولاتشان را نمايش دهد. پولو و رالف لورن در سال جاري براي يکسري جديد از پيراهنها با او قرارداد دارند. بسياري در دانمارک و هلند هم طرفدار پرينستون هستند. او اگرچه در آتلانتا مستقر است، اما دوبار براي عکسبرداري به شهر نيويورک رفته تا حساب کاربري اينستاگرام و وبلاگ خود را به نام Styling Prince بهروز کند. او ميگويد: «وقتي اين حرفها را درباره او ميزنم، ديوانهوار به نظر ميرسد. شايد حتي مثل يک انسان عادي نباشد».هر دو مادر، مادر کانن پرينستون و مادر جوجو سيوا، اعتقاد دارند که فرزندشان يک سلبريتي اينترنتي است و معتقدند که خود فرزندشان واقعا اين را خواسته است.خانم کانن ميگويد: «مسئله فقط پولدرآوردن و کسب درآمد نيست. اگر اين بود، فايدهاي نداشت. يا شما واقعا بايد چيزي براي گفتن داشته باشيد و بچهها واقعا بايد به آن علاقهمند شوند يا به هيچجا نميرسيد».خانم سيوا هم ميگويد: «کار و تعهد بسيار لازم است. اگر اين چيزي است که شما دوست داريد، بايد تلاشتان را بکنيد».