|

بانک‌ها روی خط اخبار

بانک تجارت
بانکداری شرکتی، تجربه خدمات متمایز در بانک تجارت
«مدیریت بانکداری شرکتی در بانک تجارت فراتر از فعالیت‌های معمول بانکداری، قدم در مسیر توسعه کسب‌وکار مشتریان خود و ارائه راهکارهای ویژه مبتنی بر کسب‌وکار مشتریان گذاشته تا تعامل با مشتریان کلیدی را به رابطه‌ای برد-برد تبدیل کند».
رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگویی با اشاره به ایجاد برخی تحولات اساسی در خدمت‌رسانی این بانک به بخش‌های مختلف مشتریان از تکمیل پروژه بانکداری شرکتی بانک تجارت خبر داد.
وی با اشاره به اجرای طرح بانکداری جامع به‌عنوان هدفی بلندمدت و در راستای تغییر مدل کسب‌وکار بانک تجارت خاطرنشان کرد: بررسی شرایط کسب‌وکار بانک‌های کشور بیانگر این مطلب است که تقریبا اغلب بانک‌ها در زمینه سودآوری با چالش‌هایي مواجه بوده و امکان کسب درآمد لازم از فعالیت‌های معمول خود را ندارند؛ دغدغه‌ای که بیانگر نیاز به ایجاد تغییر در مدل کسب‌وکار بانک‌هاست. در همین راستا بانک تجارت چندسالی است که حرکت به سمت اجرای مدل بانکداری جامع را آغاز کرده است و در فاز نخست، پروژه مدیریت بانکداری شرکتی با هدف ایجاد واحدی عملیاتی برای برعهده‌گرفتن تعاملات با مشتریان بزرگ حقوقی کلید خورد. اکنون واحد بانکداری شرکتی در بانک تجارت وظیفه دارد با ایجاد سازوکارهای ویژه مبتنی بر نیاز این گروه از مشتریان نسبت به حفظ و ارتقاي سطح تعامل سازنده اهتمام ورزد. مدیرعامل بانک تجارت در تشریح نحوه خدمت‌رسانی به مشتریان بانکداری شرکتی گفت: مفهوم مشتریان شرکتی براساس شرایط و استراتژی‌های سازمانی، تعاریف و ویژگی‌های خاصی را شامل می‌شود. بانک تجارت از دیرباز با توجه به توانمندی‌های ویژه در برآورده‌كردن نیاز مشتریان حقوقی بزرگ به‌عنوان بانک شرکت‌ها و مشتریان بزرگ شناخته می‌شود. بنابراین با توجه به این خصوصیت بانک تجارت و با عنایت به استراتژی‌های سازمانی، گروه ویژه‌ای از مشتریان حقوقی تحت عنوان گروه مشتریان شرکتی مدنظر قرار دارند. دولت‌آبادی یادآور شد: شرکت‌ها در صورت برخورداری از شرایط لازم و داشتن پتانسیل کافی برای ارتقاي تعامل با بانک، تحت پوشش مدیریت بانکداری شرکتی قرار می‌گیرند و از مزایای ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. تخصیص مدیر ارتباط با مشتری (RM) جهت تسهیل در ارتباط، پیگیری امور بانکی و ارائه مشاوره تخصصی در حوزه خدمات بانکی و مالی، برخورداری از فرایند بهینه اعتباری و تسریع در بررسی درخواست‌های اعتباری مشتریان، برخورداری از امکان استفاده خدمات مالی غیربانکی مانند خدمات تأمین سرمایه، بیمه، صرافی و کارگزاری از طریق شرکت‌های زیرمجموعه بانک و برخورداری از بسته‌های ارزش پیشنهادی ویژه مشتریان شرکتی از جمله این خدمات اختصاصی محسوب‌ می‌شوند.
بانک ملت
برپایی مجمع عمومی عادی بانک ملت به‌طور فوق‌العاده در روز ۲۹ مرداد
مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک ملت (سهامی عام) روز ۲۹ مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، هیئت‌مدیره این بانک در اطلاعیه‌ای از سهام‌داران دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده که به منظور بررسی عملکرد دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۶ برپا می‌شود، شرکت کنند. براساس این گزارش، مجمع یادشده در ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۹۷ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن واقع در نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه‌راه آجودانیه، شماره ۲۱۰ برگزار خواهد شد. بر این اساس، سهام‌داران یا نمایندگان قانونی آنها می‌توانند جهت دریافت برگه ورود به جلسه از روز ۲۷ تا پایان روز ۲۸ مردادماه در ساعات اداری به اداره امور سهام بانک ملت واقع در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از تقاطع انقلاب، شماره ۱۴۴۳، ساختمان اداره کل امور مالی بانک ملت، طبقه اول مراجعه کنند. ارائه اصل و کپی کارت ملی برای سهام‌داران حقیقی و داشتن معرفی‌نامه با درج شماره ثبت و شناسه ملی سهام‌داران حقوقی جهت دریافت برگه ورود و حضور در جلسه مجمع الزامی است. استماع گزارش هیئت‌مدیره در زمینه عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۶، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی درباره عملکرد بانک در دوره مالی مذکور، بررسی و تصویب صورت‌های مالی، تصمیم‌گیری در زمینه تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی‌البدل برای سال مالی ۱۳۹۷ و تصویب حق‌الزحمه آنها، تعیین پاداش اعضای هیئت‌مدیره برای عملکرد سال مالی ۹۶ و تعیین روزنامه‌های کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های بانک، دستورات جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک ملت خواهد بود.
بانک مسکن
راهکارهای خروج از التهابات بازار مسکن
روزبه ظهیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، درباره چشم‌انداز بازار مسکن و راهکار خروج از التهابات این بازار با بیان اینکه مسکن قطعا تابعی از متغیرهای اقتصادی است، گفت: واقعیت این است که 1500‌ هزار ‌میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که این نقدینگی وارد هر بازاری شود می‌تواند اقتصاد را با مشکل مواجه کند؛ همان‌طور که آثار آن در بازارهای ارز و طلا مشهود است. او با بیان اینکه ورود این نقدینگی می‌تواند هر بازاری را اشباع کند و به بازار دیگری سوق داده شود، افزود: اگر قرار باشد در واکنش به این اتفاقات ذهنیتی تعزیراتی داشته باشیم، قطعا همیشه بازار مخرب از ما جلوتر خواهد بود؛ چراکه ذهنیت ما در این شرایط یک ذهنیت منفعل خواهد بود؛ به‌این‌ترتیب که ابتدا آثار مخرب در بازار مشاهده می‌شود، بعد به دنبال راهکارهای تعزیراتی خواهیم بود؛ بنابراین رویکرد تعزیراتی در مواجهه با این شرایط، رویکردی اشتباه است و مقابله با هجوم نقدینگی با این روش اساسا امکان‌پذیر نیست. مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با تأکید بر اینکه «نقدینگی» باید قطعا به تولید برگردد، ادامه داد: با تزریق نقدینگی به تولید، زیرساخت‌های تولید باید اصلاح شود، صنایع باید رقابت‌پذیر شوند که این اتفاق، نیازمند سرمایه‌گذاری از سمت دولت است تا به مرور، این نقدینگی به تولید برگشته و با ایجاد ارزش افزوده به چرخه اقتصادی برگردد که در نگاه کلان باید به آن توجه داشت.
بانک ملی
همراهی با دولت دوازدهم در یک سالگی
موفقیت ارزنده بانک ملی ایران در کاهش مطالبات معوق
بانک ملی ایران موفق شد در ماه‌های گذشته و در یک سالگی دولت دوازدهم، میزان مطالبات معوق و در نتیجه نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (NPL) خود را کاهش دهد. به گزارش روابط ‌عمومی بانک ملی ایران، این بانک در سال گذشته عملکرد قابل‌قبولی در بخش پیگیری و وصول مطالبات داشت؛ به‌طوری‌که مطالبات معوق آن روند نزولی به خود گرفت و از این رو معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید خود از بانک و پس از استماع گزارش وصول مطالبات معوق و کاهش NPL، این روند را تحسین‌برانگیز و مطلوب ارزیابی کرد. (NPL) یکی از شاخص‌های مهم بانکی است و درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت‌شده را نشان می‌دهد که این نسبت در بانک ملی ایران در مرداد سال گذشته به پایین‌تر از متوسط نظام بانکی رسید و در خرداد امسال نیز با کاهش همراه شد.
بانک رفاه
نهمین دوره رویداد «استارت‌آپ تریگر» با حمایت مالی بانک رفاه برگزار شد
بانک رفاه با هدف حمایت از رویدادهای دانش‌بنیان و به‌منظور توانمندسازی دانش بومی، حامی نهمین دوره رویداد استارت‌آپ تریگر شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک رفاه کارگران، در این رویداد آموزشی-رقابتی که در طول یک هفته و از 20 مرداد سال ‌جاری در محل دانشگاه صنعتی شریف با موضوع انرژی برگزار می‌شود، کارگاه‌های آموزشی مختلفی با هدف ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های خلاقانه از سوی استادان مجرب برگزار می‌شود. آیین افتتاح این رویداد علمی-آموزشی روز شنبه 20 مرداد با حضور تنی چند از مدیران و رؤسای اداره‌های ستاد مرکزی بانک برگزار شد. گفتنی است بانک رفاه در این دیدار علاوه بر حضور مؤثر تبلیغاتی، اقدام به ارائه مشاوره بانکی از سوی کارشناسان حوزه‌های مختلف نیز می‌کند.
بانک اقتصاد نوین
علیرضا بلگوری: صیانت از سلامت و ثبات بانک بزرگ‌ترین وظیفه ما در این مقطع زمانی است.
به گزارش روابط‌عمومی بانک اقتصاد نوین، در مراسمی که با حضور سهام‌داران عمده بانک، اعضای هیئت‌مدیره، مدیران ارشد و کارکنان بانک اقتصاد نوین برگزار شد، علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، ضمن تبریک فرا رسیدن هفدهمین سالگرد تأسیس بانک اقتصاد نوین اهداف و برنامه‌های این بانک در سال 97 را مجددا یادآوری کرد و افزود: سودآوری، وصول مطالبات غیرجاری و تکمیل فروش دارایی‌های مازاد فاقد بازده، محور اصلی برنامه‌های بانک در سال جاری برای تحقق اهداف است. او با اشاره به روند حرکتی بانک در سال جاری، توفیقات به‌دست‌آمده را نتیجه تلاش شبانه‌روزی همه همکاران دانست و خاطرنشان کرد: درحالی‌که شرایط خاص اقتصادی، همه بنگاه‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده است بانک اقتصاد نوین با پرهیز از ورود به رقابت ناسالم در نرخ سود سپرده و با اتخاذ تصمیمات سریع و هوشمندانه توانسته است در بسیاری از شاخص‌های عملکردی روند حرکتی مثبتی را تجربه کند. او مهم‌ترین دستاورد پایبندی به این خط‌مشیء را سلامت و ثبات بانک دانست و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت و مسئولیت‌پذیری همه کارکنان و با ایمان به اهداف و برنامه‌ها، فصل جدیدی از افق‌های درخشان پیش روی بانک پدیدار شود. در ادامه این مراسم مهندس صدر هاشمی‌نژاد، بنیان‌گذار بانک اقتصادنوین و دکتر یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر، به‌عنوان سهام‌دار عمده و سیامک دولتی، رئیس هیئت‌مدیره این بانک، در سخنانی با تبریک هفدهمین سالگرد تأسیس بانک به همکاران و مشتریان، به بیان دیدگاه‌ها و انتظارات خود از مدیران و کارکنان بانک اقتصادنوین پرداختند.
بانک گردشگری
برگزاری کنفرانس ملی ساخت ایران با حمایت بانک گردشگری
در سال حمایت از کالای ایرانی، دومین کنفرانس ملی ساخت ایران با حمایت بانک گردشگری برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک گردشگری، این کنفرانس با هدف حمایت از تولید و ارتقای رضایت مشتریان و ترویج فرهنگ استفاده از کالا و خدمات ایرانی با مشارکت اتاق بازرگانی و تجارت ایران و حضور جمعی از مدیران بنگاه‌های اقتصادی کشور در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد و محورهایی از قبیل حمایت از تولید و خدمات ایرانی، نقش نوآوری و اختراعات در تولید، استفاده از فرصت‌های داخلی و بین‌المللی برای ارتقای سطح تولید و کمک به برجسته‌سازی نشان‌های تجاری ایرانی در بازار داخلی و خارجی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. گفتنی است متخصصان و صاحب‌نظران برگزیده حوزه صنعت و خدمات، سازمان و نهادهای دولتی موفق در حمایت از تولید، مدیران بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برتر، در جریان این کنفرانس لوح تقدیر دریافت کردند. بانک گردشگری به‌عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در حوزه گردشگری علاوه بر فعالیت در این بخش، اقدامات هدفمندی در حمایت از نظام اقتصادی کشور و تقویت تولیدکنندگان داخلی داشته است.
بانک سامان
نشست صمیمانه گروه مالی سامان با اصحاب رسانه
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شرکت‌های گروه مالی سامان برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک سامان، در این مراسم که مدیران عامل و ارشد گروه مالی سامان، بانک سامان، بیمه سامان، پرداخت الکترونیک سامان و کارگزاری بانک سامان، مدیران‌ مسئول، سردبیران و خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های برخط در حوزه‌های بانک، بیمه، بورس و بازار سرمایه حضور داشتند، سیداحمد طاهری‌بهبهانی مدیرعامل بانک سامان در سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار از حضور اصحاب رسانه قدردانی و برای آنها در این امر خطیر آرزوی موفقیت و سربلندی کرد. احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان در این نشست صمیمانه به جایگاه ویژه رسانه‌ها در مبادلات اقتصادی داخلی و بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: گروه مالی سامان با بهره‌گیری از دانش و تجربیات کشورهای مختلف سعی در ارائه راهکارهای فنی در زمینه حل موضوعات اقتصادی دارد و دراین‌باره خبرنگاران با ارائه اطلاعات شفاف سلامت عملکرد گروه مالی سامان به مردم کشورمان، زمینه‌ساز جلب بیشتر اعتماد آنها به فعالیت‌های این گروه شوند. ضرابیه گفت: بیمه سامان با ارائه خدمات بیمه عمر و تشکیل سرمایه بر این اعتقاد است که خانواده‌های ایرانی با پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در بیمه‌های عمر در جریان تولید و اقتصاد کشور تأثیرگذار خواهند بود تا سرمایه موردنیاز تولیدکنندگان داخلی تأمین شود.
بانک مهر اقتصاد
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:
پیشرفت چشمگیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نشان‌دهنده اعتماد مردم است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر مدیر استان قزوین، از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تقدیر کرد و گفت: جذب بیشترین منابع قرض‌الحسنه در استان نشان‌دهنده میزان اعتماد مردم به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. به گزارش روابط‌عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در دیدار با حسن میرزاعبدالهی‌ها، مدیر شعب استان قزوین، خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را متمایز برشمرد و بیان کرد: بی‌شک جذب بیشترین منابع قرض‌الحسنه در استان در میان بانک‌های تجاری و باسابقه نشانگر اعتماد مردم به این بانک است. وی ضمن تقدیر از خدمات این بانک در استان قزوین گفت: توسعه بانکداری قرض‌الحسنه می‌تواند زمینه‌ساز رفع فقر و کاهش فاصله طبقاتی شود. زرآبادی با اشاره به تفاهم‌نامه بانک درباره کمک به ایجاد اشتغال در روستاها در قالب تعاونی روستایی، تسریع در این امر را موجب فقرزدایی از روستاها دانست.
بیمه کوثر
ارائه تسهیلات به نمایندگان برتر کوثر
شرکت بیمه‌کوثر به‌منظور حمایت از شبکه فروش به نمایندگان برتر تسهیلاتی را ارائه می‌دهد.
به‌گزارش روابط‌عمومی و اعلام مدیر امور نمایندگان بیمه‌کوثر، با توجه ‌به اجرائی‌شدن سیاست درجه‌بندی نمایندگان و مطابق با ماده «8» آیین‌نامه «60» بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال‌جاری وام خرید دفتر به نمایندگان سطح یک پرداخت می‌شود. معصومه نجات‌بخش افزود: این تسهیلات در آینده نزدیک به سایر نمایندگان برتر در سراسر کشور نیز اعطا خواهد شد. وی از پرداخت کمک‌هزینه یکسان‌سازی تابلو به نمایندگان در سراسر کشور خبر داد و گفت: به‌منظور زیباسازی فضای بصری نمایندگی و جمع‌آوری تابلوهای فرسوده طرح یکسان‌سازی تابلوی نمایندگان اجرائی خواهد شد. مدیر امور نمایندگان خاطرنشان‌کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از کدهای کاربری نمایندگان و نیز اجرای سیاست‌های کلان نهاد ناظر در ساماندهی کدهای صدور شبکه فروش فاز دوم این طرح با به‌روزرسانی سیستم فن‌آوران به‌زودی اجرائی می‌شود.
بزرگداشت روز خبرنگار با حمایت آپ در مراسم ویژه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار چهارشنبه ۱۷ مرداد به میزبانی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با حمایت آپ برگزار شد. در این مراسم که با حضور اعضا و روزنامه‌نگارانِ رسانه‌های مختلف برگزار ‌شد، چند نفر از روزنامه‌نگاران پیش‌کسوت؛ احمد زیدآبادی، ماشالله شمس‌الواعظین، سیدفرید قاسمی، بدرالسادات مفیدی و... سخنرانی کردند و فیلم مستند «ما این‌کاره‌ایم» به کارگردانی کیوان مهرگان برای نخستین‌بار اکران ‌شد. همچنین در این مراسم علی ربیعی، وزیر سابق کار، درباره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به سخنرانی پرداخت. اجرای گروه موسیقی پالت و بخش ویژه تریبون آزاد از دیگر بخش‌های این مراسم بود. گفتنی است این مراسم از ساعت ۱۹ الی 23 در مجموعه فرهنگی «تلاش» برگزار ‌شد.

بانک تجارت
بانکداری شرکتی، تجربه خدمات متمایز در بانک تجارت
«مدیریت بانکداری شرکتی در بانک تجارت فراتر از فعالیت‌های معمول بانکداری، قدم در مسیر توسعه کسب‌وکار مشتریان خود و ارائه راهکارهای ویژه مبتنی بر کسب‌وکار مشتریان گذاشته تا تعامل با مشتریان کلیدی را به رابطه‌ای برد-برد تبدیل کند».
رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگویی با اشاره به ایجاد برخی تحولات اساسی در خدمت‌رسانی این بانک به بخش‌های مختلف مشتریان از تکمیل پروژه بانکداری شرکتی بانک تجارت خبر داد.
وی با اشاره به اجرای طرح بانکداری جامع به‌عنوان هدفی بلندمدت و در راستای تغییر مدل کسب‌وکار بانک تجارت خاطرنشان کرد: بررسی شرایط کسب‌وکار بانک‌های کشور بیانگر این مطلب است که تقریبا اغلب بانک‌ها در زمینه سودآوری با چالش‌هایي مواجه بوده و امکان کسب درآمد لازم از فعالیت‌های معمول خود را ندارند؛ دغدغه‌ای که بیانگر نیاز به ایجاد تغییر در مدل کسب‌وکار بانک‌هاست. در همین راستا بانک تجارت چندسالی است که حرکت به سمت اجرای مدل بانکداری جامع را آغاز کرده است و در فاز نخست، پروژه مدیریت بانکداری شرکتی با هدف ایجاد واحدی عملیاتی برای برعهده‌گرفتن تعاملات با مشتریان بزرگ حقوقی کلید خورد. اکنون واحد بانکداری شرکتی در بانک تجارت وظیفه دارد با ایجاد سازوکارهای ویژه مبتنی بر نیاز این گروه از مشتریان نسبت به حفظ و ارتقاي سطح تعامل سازنده اهتمام ورزد. مدیرعامل بانک تجارت در تشریح نحوه خدمت‌رسانی به مشتریان بانکداری شرکتی گفت: مفهوم مشتریان شرکتی براساس شرایط و استراتژی‌های سازمانی، تعاریف و ویژگی‌های خاصی را شامل می‌شود. بانک تجارت از دیرباز با توجه به توانمندی‌های ویژه در برآورده‌كردن نیاز مشتریان حقوقی بزرگ به‌عنوان بانک شرکت‌ها و مشتریان بزرگ شناخته می‌شود. بنابراین با توجه به این خصوصیت بانک تجارت و با عنایت به استراتژی‌های سازمانی، گروه ویژه‌ای از مشتریان حقوقی تحت عنوان گروه مشتریان شرکتی مدنظر قرار دارند. دولت‌آبادی یادآور شد: شرکت‌ها در صورت برخورداری از شرایط لازم و داشتن پتانسیل کافی برای ارتقاي تعامل با بانک، تحت پوشش مدیریت بانکداری شرکتی قرار می‌گیرند و از مزایای ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. تخصیص مدیر ارتباط با مشتری (RM) جهت تسهیل در ارتباط، پیگیری امور بانکی و ارائه مشاوره تخصصی در حوزه خدمات بانکی و مالی، برخورداری از فرایند بهینه اعتباری و تسریع در بررسی درخواست‌های اعتباری مشتریان، برخورداری از امکان استفاده خدمات مالی غیربانکی مانند خدمات تأمین سرمایه، بیمه، صرافی و کارگزاری از طریق شرکت‌های زیرمجموعه بانک و برخورداری از بسته‌های ارزش پیشنهادی ویژه مشتریان شرکتی از جمله این خدمات اختصاصی محسوب‌ می‌شوند.
بانک ملت
برپایی مجمع عمومی عادی بانک ملت به‌طور فوق‌العاده در روز ۲۹ مرداد
مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک ملت (سهامی عام) روز ۲۹ مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، هیئت‌مدیره این بانک در اطلاعیه‌ای از سهام‌داران دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده که به منظور بررسی عملکرد دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۶ برپا می‌شود، شرکت کنند. براساس این گزارش، مجمع یادشده در ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۹۷ در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن واقع در نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه‌راه آجودانیه، شماره ۲۱۰ برگزار خواهد شد. بر این اساس، سهام‌داران یا نمایندگان قانونی آنها می‌توانند جهت دریافت برگه ورود به جلسه از روز ۲۷ تا پایان روز ۲۸ مردادماه در ساعات اداری به اداره امور سهام بانک ملت واقع در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از تقاطع انقلاب، شماره ۱۴۴۳، ساختمان اداره کل امور مالی بانک ملت، طبقه اول مراجعه کنند. ارائه اصل و کپی کارت ملی برای سهام‌داران حقیقی و داشتن معرفی‌نامه با درج شماره ثبت و شناسه ملی سهام‌داران حقوقی جهت دریافت برگه ورود و حضور در جلسه مجمع الزامی است. استماع گزارش هیئت‌مدیره در زمینه عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۶، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی درباره عملکرد بانک در دوره مالی مذکور، بررسی و تصویب صورت‌های مالی، تصمیم‌گیری در زمینه تقسیم سود، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی‌البدل برای سال مالی ۱۳۹۷ و تصویب حق‌الزحمه آنها، تعیین پاداش اعضای هیئت‌مدیره برای عملکرد سال مالی ۹۶ و تعیین روزنامه‌های کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های بانک، دستورات جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک ملت خواهد بود.
بانک مسکن
راهکارهای خروج از التهابات بازار مسکن
روزبه ظهیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، درباره چشم‌انداز بازار مسکن و راهکار خروج از التهابات این بازار با بیان اینکه مسکن قطعا تابعی از متغیرهای اقتصادی است، گفت: واقعیت این است که 1500‌ هزار ‌میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که این نقدینگی وارد هر بازاری شود می‌تواند اقتصاد را با مشکل مواجه کند؛ همان‌طور که آثار آن در بازارهای ارز و طلا مشهود است. او با بیان اینکه ورود این نقدینگی می‌تواند هر بازاری را اشباع کند و به بازار دیگری سوق داده شود، افزود: اگر قرار باشد در واکنش به این اتفاقات ذهنیتی تعزیراتی داشته باشیم، قطعا همیشه بازار مخرب از ما جلوتر خواهد بود؛ چراکه ذهنیت ما در این شرایط یک ذهنیت منفعل خواهد بود؛ به‌این‌ترتیب که ابتدا آثار مخرب در بازار مشاهده می‌شود، بعد به دنبال راهکارهای تعزیراتی خواهیم بود؛ بنابراین رویکرد تعزیراتی در مواجهه با این شرایط، رویکردی اشتباه است و مقابله با هجوم نقدینگی با این روش اساسا امکان‌پذیر نیست. مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با تأکید بر اینکه «نقدینگی» باید قطعا به تولید برگردد، ادامه داد: با تزریق نقدینگی به تولید، زیرساخت‌های تولید باید اصلاح شود، صنایع باید رقابت‌پذیر شوند که این اتفاق، نیازمند سرمایه‌گذاری از سمت دولت است تا به مرور، این نقدینگی به تولید برگشته و با ایجاد ارزش افزوده به چرخه اقتصادی برگردد که در نگاه کلان باید به آن توجه داشت.
بانک ملی
همراهی با دولت دوازدهم در یک سالگی
موفقیت ارزنده بانک ملی ایران در کاهش مطالبات معوق
بانک ملی ایران موفق شد در ماه‌های گذشته و در یک سالگی دولت دوازدهم، میزان مطالبات معوق و در نتیجه نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (NPL) خود را کاهش دهد. به گزارش روابط ‌عمومی بانک ملی ایران، این بانک در سال گذشته عملکرد قابل‌قبولی در بخش پیگیری و وصول مطالبات داشت؛ به‌طوری‌که مطالبات معوق آن روند نزولی به خود گرفت و از این رو معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید خود از بانک و پس از استماع گزارش وصول مطالبات معوق و کاهش NPL، این روند را تحسین‌برانگیز و مطلوب ارزیابی کرد. (NPL) یکی از شاخص‌های مهم بانکی است و درصد مطالبات غیرجاری از کل تسهیلات پرداخت‌شده را نشان می‌دهد که این نسبت در بانک ملی ایران در مرداد سال گذشته به پایین‌تر از متوسط نظام بانکی رسید و در خرداد امسال نیز با کاهش همراه شد.
بانک رفاه
نهمین دوره رویداد «استارت‌آپ تریگر» با حمایت مالی بانک رفاه برگزار شد
بانک رفاه با هدف حمایت از رویدادهای دانش‌بنیان و به‌منظور توانمندسازی دانش بومی، حامی نهمین دوره رویداد استارت‌آپ تریگر شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک رفاه کارگران، در این رویداد آموزشی-رقابتی که در طول یک هفته و از 20 مرداد سال ‌جاری در محل دانشگاه صنعتی شریف با موضوع انرژی برگزار می‌شود، کارگاه‌های آموزشی مختلفی با هدف ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های خلاقانه از سوی استادان مجرب برگزار می‌شود. آیین افتتاح این رویداد علمی-آموزشی روز شنبه 20 مرداد با حضور تنی چند از مدیران و رؤسای اداره‌های ستاد مرکزی بانک برگزار شد. گفتنی است بانک رفاه در این دیدار علاوه بر حضور مؤثر تبلیغاتی، اقدام به ارائه مشاوره بانکی از سوی کارشناسان حوزه‌های مختلف نیز می‌کند.
بانک اقتصاد نوین
علیرضا بلگوری: صیانت از سلامت و ثبات بانک بزرگ‌ترین وظیفه ما در این مقطع زمانی است.
به گزارش روابط‌عمومی بانک اقتصاد نوین، در مراسمی که با حضور سهام‌داران عمده بانک، اعضای هیئت‌مدیره، مدیران ارشد و کارکنان بانک اقتصاد نوین برگزار شد، علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، ضمن تبریک فرا رسیدن هفدهمین سالگرد تأسیس بانک اقتصاد نوین اهداف و برنامه‌های این بانک در سال 97 را مجددا یادآوری کرد و افزود: سودآوری، وصول مطالبات غیرجاری و تکمیل فروش دارایی‌های مازاد فاقد بازده، محور اصلی برنامه‌های بانک در سال جاری برای تحقق اهداف است. او با اشاره به روند حرکتی بانک در سال جاری، توفیقات به‌دست‌آمده را نتیجه تلاش شبانه‌روزی همه همکاران دانست و خاطرنشان کرد: درحالی‌که شرایط خاص اقتصادی، همه بنگاه‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده است بانک اقتصاد نوین با پرهیز از ورود به رقابت ناسالم در نرخ سود سپرده و با اتخاذ تصمیمات سریع و هوشمندانه توانسته است در بسیاری از شاخص‌های عملکردی روند حرکتی مثبتی را تجربه کند. او مهم‌ترین دستاورد پایبندی به این خط‌مشیء را سلامت و ثبات بانک دانست و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت و مسئولیت‌پذیری همه کارکنان و با ایمان به اهداف و برنامه‌ها، فصل جدیدی از افق‌های درخشان پیش روی بانک پدیدار شود. در ادامه این مراسم مهندس صدر هاشمی‌نژاد، بنیان‌گذار بانک اقتصادنوین و دکتر یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر، به‌عنوان سهام‌دار عمده و سیامک دولتی، رئیس هیئت‌مدیره این بانک، در سخنانی با تبریک هفدهمین سالگرد تأسیس بانک به همکاران و مشتریان، به بیان دیدگاه‌ها و انتظارات خود از مدیران و کارکنان بانک اقتصادنوین پرداختند.
بانک گردشگری
برگزاری کنفرانس ملی ساخت ایران با حمایت بانک گردشگری
در سال حمایت از کالای ایرانی، دومین کنفرانس ملی ساخت ایران با حمایت بانک گردشگری برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک گردشگری، این کنفرانس با هدف حمایت از تولید و ارتقای رضایت مشتریان و ترویج فرهنگ استفاده از کالا و خدمات ایرانی با مشارکت اتاق بازرگانی و تجارت ایران و حضور جمعی از مدیران بنگاه‌های اقتصادی کشور در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد و محورهایی از قبیل حمایت از تولید و خدمات ایرانی، نقش نوآوری و اختراعات در تولید، استفاده از فرصت‌های داخلی و بین‌المللی برای ارتقای سطح تولید و کمک به برجسته‌سازی نشان‌های تجاری ایرانی در بازار داخلی و خارجی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. گفتنی است متخصصان و صاحب‌نظران برگزیده حوزه صنعت و خدمات، سازمان و نهادهای دولتی موفق در حمایت از تولید، مدیران بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برتر، در جریان این کنفرانس لوح تقدیر دریافت کردند. بانک گردشگری به‌عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در حوزه گردشگری علاوه بر فعالیت در این بخش، اقدامات هدفمندی در حمایت از نظام اقتصادی کشور و تقویت تولیدکنندگان داخلی داشته است.
بانک سامان
نشست صمیمانه گروه مالی سامان با اصحاب رسانه
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شرکت‌های گروه مالی سامان برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک سامان، در این مراسم که مدیران عامل و ارشد گروه مالی سامان، بانک سامان، بیمه سامان، پرداخت الکترونیک سامان و کارگزاری بانک سامان، مدیران‌ مسئول، سردبیران و خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های برخط در حوزه‌های بانک، بیمه، بورس و بازار سرمایه حضور داشتند، سیداحمد طاهری‌بهبهانی مدیرعامل بانک سامان در سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار از حضور اصحاب رسانه قدردانی و برای آنها در این امر خطیر آرزوی موفقیت و سربلندی کرد. احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان در این نشست صمیمانه به جایگاه ویژه رسانه‌ها در مبادلات اقتصادی داخلی و بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: گروه مالی سامان با بهره‌گیری از دانش و تجربیات کشورهای مختلف سعی در ارائه راهکارهای فنی در زمینه حل موضوعات اقتصادی دارد و دراین‌باره خبرنگاران با ارائه اطلاعات شفاف سلامت عملکرد گروه مالی سامان به مردم کشورمان، زمینه‌ساز جلب بیشتر اعتماد آنها به فعالیت‌های این گروه شوند. ضرابیه گفت: بیمه سامان با ارائه خدمات بیمه عمر و تشکیل سرمایه بر این اعتقاد است که خانواده‌های ایرانی با پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در بیمه‌های عمر در جریان تولید و اقتصاد کشور تأثیرگذار خواهند بود تا سرمایه موردنیاز تولیدکنندگان داخلی تأمین شود.
بانک مهر اقتصاد
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:
پیشرفت چشمگیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نشان‌دهنده اعتماد مردم است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر مدیر استان قزوین، از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تقدیر کرد و گفت: جذب بیشترین منابع قرض‌الحسنه در استان نشان‌دهنده میزان اعتماد مردم به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. به گزارش روابط‌عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در دیدار با حسن میرزاعبدالهی‌ها، مدیر شعب استان قزوین، خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را متمایز برشمرد و بیان کرد: بی‌شک جذب بیشترین منابع قرض‌الحسنه در استان در میان بانک‌های تجاری و باسابقه نشانگر اعتماد مردم به این بانک است. وی ضمن تقدیر از خدمات این بانک در استان قزوین گفت: توسعه بانکداری قرض‌الحسنه می‌تواند زمینه‌ساز رفع فقر و کاهش فاصله طبقاتی شود. زرآبادی با اشاره به تفاهم‌نامه بانک درباره کمک به ایجاد اشتغال در روستاها در قالب تعاونی روستایی، تسریع در این امر را موجب فقرزدایی از روستاها دانست.
بیمه کوثر
ارائه تسهیلات به نمایندگان برتر کوثر
شرکت بیمه‌کوثر به‌منظور حمایت از شبکه فروش به نمایندگان برتر تسهیلاتی را ارائه می‌دهد.
به‌گزارش روابط‌عمومی و اعلام مدیر امور نمایندگان بیمه‌کوثر، با توجه ‌به اجرائی‌شدن سیاست درجه‌بندی نمایندگان و مطابق با ماده «8» آیین‌نامه «60» بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال‌جاری وام خرید دفتر به نمایندگان سطح یک پرداخت می‌شود. معصومه نجات‌بخش افزود: این تسهیلات در آینده نزدیک به سایر نمایندگان برتر در سراسر کشور نیز اعطا خواهد شد. وی از پرداخت کمک‌هزینه یکسان‌سازی تابلو به نمایندگان در سراسر کشور خبر داد و گفت: به‌منظور زیباسازی فضای بصری نمایندگی و جمع‌آوری تابلوهای فرسوده طرح یکسان‌سازی تابلوی نمایندگان اجرائی خواهد شد. مدیر امور نمایندگان خاطرنشان‌کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از کدهای کاربری نمایندگان و نیز اجرای سیاست‌های کلان نهاد ناظر در ساماندهی کدهای صدور شبکه فروش فاز دوم این طرح با به‌روزرسانی سیستم فن‌آوران به‌زودی اجرائی می‌شود.
بزرگداشت روز خبرنگار با حمایت آپ در مراسم ویژه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار چهارشنبه ۱۷ مرداد به میزبانی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با حمایت آپ برگزار شد. در این مراسم که با حضور اعضا و روزنامه‌نگارانِ رسانه‌های مختلف برگزار ‌شد، چند نفر از روزنامه‌نگاران پیش‌کسوت؛ احمد زیدآبادی، ماشالله شمس‌الواعظین، سیدفرید قاسمی، بدرالسادات مفیدی و... سخنرانی کردند و فیلم مستند «ما این‌کاره‌ایم» به کارگردانی کیوان مهرگان برای نخستین‌بار اکران ‌شد. همچنین در این مراسم علی ربیعی، وزیر سابق کار، درباره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به سخنرانی پرداخت. اجرای گروه موسیقی پالت و بخش ویژه تریبون آزاد از دیگر بخش‌های این مراسم بود. گفتنی است این مراسم از ساعت ۱۹ الی 23 در مجموعه فرهنگی «تلاش» برگزار ‌شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها