بازتاب
پاسخ روابطعمومی شهرداری تهران:گسترش شهر در سالیان متمادی به صورتی بوده است که پایانه فعلی شرق در مجاورت بافت مسکونی و شهری قرار گرفته و آلودگی صوتی، هوا و بصری و همچنین معضلات اجتماعی بر ساکنان بافتهای مجاور تأثیر گذاشته و موجبات ناراحتی و نارضایتی ساکنین منطقه را در پی داشته است. واقعشدن این پایانه در نقطه گرهی سهراه تهرانپارس موجب ترافیک و کندی حرکت اتوکارها گردیده است. این در حالی است که بارها اهالی و شورایاران محترم محلات همجوار از طریق مکاتبه با شورای اسلامی شهر تهران یا سامانه 1888 خواهان جابهجایی آن بودهاند.
درحالحاضر با اجرائیشدن طرح تعریض خیابان دماوند، تمامی املاک بَرِ خیابان دماوند نسبت به رعایت اصلاحی اقدامات لازم را معمول داشتهاند و پایانه شرق نیز در مسیر طرح مذکور قرار گرفته است. عقبنشینی در محدوده پایانه شرق کمک بزرگی در روانی ترافیک چهارراه تهرانپارس و تأمین یکی از مهمترین مطالبات شهروندان عزیز از شهرداری منطقه و معاونت حملونقل و ترافیک خواهد شد.
همچنین در خصوص مشکلات کالبدی پایانه فعلی میتوان به عدم وجود سالن یکپارچه که موجب نابسامانی استقرار مسافران و خدماترسانی نامطلوب میگردد، اشاره نمود که با جابهجایی پایانه شرق بسیاری از مشکلات ذکرشده برطرف میگردد. همچنین از مزایای پایانه جدید شرق میتوان موارد ذیل را برشمرد:
1- طراحی پایانه با بهرهگیری از فناوریهای روز و پیشرفته (پایانه هوشمند) جهت خدمترسانی به مسافران
2- نزدیکی به جنگل سرخهحصار که موجب تلطیف هوا میگردد
3- وجود سالن یکپارچه و پیشبینی سالن عمومی و ترانزیت با سامانه هوشمند تهویه مطبوع و سامانههای اطفای حریق هوشمند
4- بهرهمندی از سامانههای اطلاعرسانی هوشمند، سامانههای سکوهای مجزا با ترمینالهای مستقل اتوبوس، مینیبوس و سواری کرایه
5- بهرهمندی از پارکینگ سرپوشیده و دهها امکان رفاهی و خدماتی برای مسافران و مراجعان
لازم به ذکر است جهت مرتفعنمودن دغدغه مسافران و پیام مردمی ثبتشده جهت دسترسی آسانتر از پایانه شرق قدیم به پایانه جدید شرق، احداث خط مترو در پایانه مذکور جهت انتقال مسافران در دستور کار شهرداری تهران میباشد، همچنین جهت رفاه حال مسافران و شهروندان خطوط BRT (شرکت واحد اتوبوسرانی) نیز به مقصد پایانه مذکور ارائه خدمات مینماید.
پاسخ روابطعمومی شهرداری تهران:گسترش شهر در سالیان متمادی به صورتی بوده است که پایانه فعلی شرق در مجاورت بافت مسکونی و شهری قرار گرفته و آلودگی صوتی، هوا و بصری و همچنین معضلات اجتماعی بر ساکنان بافتهای مجاور تأثیر گذاشته و موجبات ناراحتی و نارضایتی ساکنین منطقه را در پی داشته است. واقعشدن این پایانه در نقطه گرهی سهراه تهرانپارس موجب ترافیک و کندی حرکت اتوکارها گردیده است. این در حالی است که بارها اهالی و شورایاران محترم محلات همجوار از طریق مکاتبه با شورای اسلامی شهر تهران یا سامانه 1888 خواهان جابهجایی آن بودهاند.
درحالحاضر با اجرائیشدن طرح تعریض خیابان دماوند، تمامی املاک بَرِ خیابان دماوند نسبت به رعایت اصلاحی اقدامات لازم را معمول داشتهاند و پایانه شرق نیز در مسیر طرح مذکور قرار گرفته است. عقبنشینی در محدوده پایانه شرق کمک بزرگی در روانی ترافیک چهارراه تهرانپارس و تأمین یکی از مهمترین مطالبات شهروندان عزیز از شهرداری منطقه و معاونت حملونقل و ترافیک خواهد شد.
همچنین در خصوص مشکلات کالبدی پایانه فعلی میتوان به عدم وجود سالن یکپارچه که موجب نابسامانی استقرار مسافران و خدماترسانی نامطلوب میگردد، اشاره نمود که با جابهجایی پایانه شرق بسیاری از مشکلات ذکرشده برطرف میگردد. همچنین از مزایای پایانه جدید شرق میتوان موارد ذیل را برشمرد:
1- طراحی پایانه با بهرهگیری از فناوریهای روز و پیشرفته (پایانه هوشمند) جهت خدمترسانی به مسافران
2- نزدیکی به جنگل سرخهحصار که موجب تلطیف هوا میگردد
3- وجود سالن یکپارچه و پیشبینی سالن عمومی و ترانزیت با سامانه هوشمند تهویه مطبوع و سامانههای اطفای حریق هوشمند
4- بهرهمندی از سامانههای اطلاعرسانی هوشمند، سامانههای سکوهای مجزا با ترمینالهای مستقل اتوبوس، مینیبوس و سواری کرایه
5- بهرهمندی از پارکینگ سرپوشیده و دهها امکان رفاهی و خدماتی برای مسافران و مراجعان
لازم به ذکر است جهت مرتفعنمودن دغدغه مسافران و پیام مردمی ثبتشده جهت دسترسی آسانتر از پایانه شرق قدیم به پایانه جدید شرق، احداث خط مترو در پایانه مذکور جهت انتقال مسافران در دستور کار شهرداری تهران میباشد، همچنین جهت رفاه حال مسافران و شهروندان خطوط BRT (شرکت واحد اتوبوسرانی) نیز به مقصد پایانه مذکور ارائه خدمات مینماید.