|

شنل هم حامی حیوانات شد

همین چندوقت پیش بود که یکی از بازیگران سینمای ایران با پوشیدن لباسی از پوست حیوانات (شاید مصنوعی) سبب شده بود که بسیاری نسبت به او معترض شوند. این رفتار اعتراضی که درصدد حمایت از حقوق حیوانات است، در سراسر جهان رو به گسترش است. به‌تازگی برند شناخته‌شده شنل نیز اعلام کرده است قصد دارد دیگر از خز و پوست حیوانات برای طراحی لباس‌هایش حمایت نکند. این می‌تواند پیروزی دیگری برای دوستداران حیوانات و شاید کمکی به کاهش کشته‌شدن حیواناتی نظیر کروکودیل، مار و... باشد. سخنگوی این برند به سی‌ان‌ان گفته تصمیم‌گیری به صورت محدود رخ داده است. به گفته این سخنگو، شنل به‌طور مداوم به بررسی نحوه عرضه و میزان استقبال از محصولاتش می‌پردازد. در زمینه این نوع محصولات که با واکنش‌هایی روبه‌روست، سیاست‌گذاران به این نتیجه رسیده‌اند که تبدیل این پوست‌ها و خزها به محصولاتی که با استانداردهای اخلاقی همراه باشند، مشکل است. سخنگوی شرکت ادامه داد سیاست جدیدی نیز در مورد خز اعمال می‌شود و افزود که این تصمیم «فرصتی برای ایجاد یک نسل جدید از محصولات با کیفیت بالا» فراهم می‌کند. این تصمیم مورد استقبال سازمان‌های حامی حیوانات نظیر «PETA» قرار گرفت که شعارشان این است: «حیوانات ما را نمی‌پوشانند». این انجمن در تلاش است تا تغییر سیاستی را در شرکت‌های لوکس و بی‌رحمی که در زمینه آسیب به حیوانات فعالیت می‌کنند، فراهم کند. پیش از این شرکت‌هایی نظیر باربری، کالوین کلاین، رالف اند لورن و... به کمپین ضدخز پیوسته‌اند. کارل لاجرفیلد که از 12 سال پیش بعد از مرگ کوکوشانل هدایت این شرکت را برعهده داشته است، در شغل پیشین خود به‌عنوان مدیر شرکت فندی از پوست‌های خرگوش، سنجاب و... برای مدل‌های خود استفاده می‌کرد.

همین چندوقت پیش بود که یکی از بازیگران سینمای ایران با پوشیدن لباسی از پوست حیوانات (شاید مصنوعی) سبب شده بود که بسیاری نسبت به او معترض شوند. این رفتار اعتراضی که درصدد حمایت از حقوق حیوانات است، در سراسر جهان رو به گسترش است. به‌تازگی برند شناخته‌شده شنل نیز اعلام کرده است قصد دارد دیگر از خز و پوست حیوانات برای طراحی لباس‌هایش حمایت نکند. این می‌تواند پیروزی دیگری برای دوستداران حیوانات و شاید کمکی به کاهش کشته‌شدن حیواناتی نظیر کروکودیل، مار و... باشد. سخنگوی این برند به سی‌ان‌ان گفته تصمیم‌گیری به صورت محدود رخ داده است. به گفته این سخنگو، شنل به‌طور مداوم به بررسی نحوه عرضه و میزان استقبال از محصولاتش می‌پردازد. در زمینه این نوع محصولات که با واکنش‌هایی روبه‌روست، سیاست‌گذاران به این نتیجه رسیده‌اند که تبدیل این پوست‌ها و خزها به محصولاتی که با استانداردهای اخلاقی همراه باشند، مشکل است. سخنگوی شرکت ادامه داد سیاست جدیدی نیز در مورد خز اعمال می‌شود و افزود که این تصمیم «فرصتی برای ایجاد یک نسل جدید از محصولات با کیفیت بالا» فراهم می‌کند. این تصمیم مورد استقبال سازمان‌های حامی حیوانات نظیر «PETA» قرار گرفت که شعارشان این است: «حیوانات ما را نمی‌پوشانند». این انجمن در تلاش است تا تغییر سیاستی را در شرکت‌های لوکس و بی‌رحمی که در زمینه آسیب به حیوانات فعالیت می‌کنند، فراهم کند. پیش از این شرکت‌هایی نظیر باربری، کالوین کلاین، رالف اند لورن و... به کمپین ضدخز پیوسته‌اند. کارل لاجرفیلد که از 12 سال پیش بعد از مرگ کوکوشانل هدایت این شرکت را برعهده داشته است، در شغل پیشین خود به‌عنوان مدیر شرکت فندی از پوست‌های خرگوش، سنجاب و... برای مدل‌های خود استفاده می‌کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها