|

آیا «پزشكي از راه دور»، آینده مراقبت‌هاي بهداشتي خواهد بود؟

دگرگونی بنیادی جهان پزشکی

ترجمه‌: نفیسه کریمی

در میان همه بخش‌های مراقبت ویژه، شیفت شبانه را می‌توان چالش‌برانگیزترین زمان کاری دانست. پرستارهای خسته از کار و پزشک‌های کشیک در گروه‌های کوچک، بسیار پرمشغله هستند و وظیفه مراقبت از همه بیماران را در همه طبقات بیمارستان بر عهده دارند، اما تیم خدمات درمانی «ایموری»1 آتلانتا راه حل خلاقانه‌ای برای این مشکل یافته است: این راه‌حل عبارت است از مراقبت از آن سوی دنیا. دکتر تیموتی بوکمن، استاد دانشگاه و بنیان‌گذار و سرپرست مرکز اورژانس ایموری، می‌گوید: «استفاده از پزشکی از راه دور2 باعث شده تا پرستاران ما بتوانند حین کار -در شیفت- روزانه در پِرث استرالیا بر شیفت شبانه در جورجیا هم نظارت داشته باشند. این به آن معناست که پرستاران ما گوش به زنگ‌تر هستند، کمتر با خستگی ناشی از کار زیاد مواجه می‌شوند و با دسترسی به حجم درخور ‌توجهی از اطلاعات، قادرند از بیماران بهتر مراقبت کنند». با مجهزکردن تک‌تک تخت‌های آی‌سی‌یو به مدرن‌ترین تجهیزات نظارتی، تیم کنترل از راه دور با همراهی مرکز مراقبت‌های ویژه الکترونیکی (eICU) ایموری قادر است لحظه به لحظه بر همه اتفاقاتی که برای بیمار رخ می‌دهند، نظارت کند. در پشت پرده، متخصص تحلیلگر از سلامتی تیم پشتیبانی می‌کند تا بتوانند کوچک‌ترین تغییرات، مانند نوسانات ضربان قلب را به‌راحتی تشخیص دهند. دکتر بوکمن می‌گوید: «مراقبان ما در آی‌سی‌یو الکترونیکی، مأموران بهداشت و ایمنی هستند که با ردیابی داده‌های ارسالی می‌توانند پرستاران حاضر بر بالین بیمار را مطلع کنند». تکنولوژی تعامل اجرائی که در حال حاضر در آمریکا رو به رشد است، دورنمایی از آینده این روند را به تصویر می‌کشد. اما پیش از آنکه همه قابلیت‌های سرویس سلامت الکترونیکی به شکوفایی کامل برسد، با موانع فراوانی روبه‌روست. دکتر جوزف فراسیکا، مدیرعامل بخش پزشکی و سرپرست تحقیقات قاره آمریکا در شرکت فیلیپس، می‌گوید: «از نظر ما سیستم تله‌هلث، چالشی است که دنیا را عوض می‌کند و نقشی تاریخی مانند راه‌آهن متصل‌کننده دو سوی قاره ایفا خواهد کرد».
رتبه پایین رضایت از نظام بهداشت آمريكا
نمایه «شاخص سلامت در سال جاری 2018» که از سوی شرکت فیلیپس منتشر شده است، وضعیت خدمات بهداشت و درمان 16 سیستم درمانی را در سطح جهان بر مبنای سه معیار کلیدی رتبه‌بندی کرده است: قابلیت دسترسی، رضایتمندی و بازدهی. لازم به ذکر است که امتیاز محاسبه‌شده برای هر معیار از صفر تا صد متغیر است و از طریق محاسبه اندازه مقدار کل در هر کشور آماری، میانگین متریک به دست می‌آید. بر مبنای این شاخص، ایالات متحده با مجموع 95/37 در زمینه قابلیت دسترسی، امتیازی متوسط و در زمینه رضایت مشتری امتیاز پایینی دارد. این کشور بین 16 کشور آماری، با اینکه هزینه‌ای معادل 1/17 درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی را به سرانه بهداشت و درمان اختصاص داده است، اما از لحاظ بازدهی رتبه ماقبل آخر را دارد. برای مقایسه، کشور سنگاپور با امتیاز 61/54 دارای بالاترین رتبه است و در توزیع خدمات بهداشتی و جمع‌آوری اطلاعات و آمار نیز رتبه بالایی دارد. امتیاز حاصله گویای آن است که عمده هدف‌‌گذاری سنگاپور در سه حوزه محقق شده است. در نتیجه این رویکرد، سنگاپور برای مواجهه با چالش‌های احتمالی آینده در حوزه بهداشت و درمان کاملا آمادگی دارد. دکتر یان کیمپن، مدیر کل امور پزشکی در شرکت فیلیپس، می‌گوید: «‌سؤال ما این است که چگونه می‌توان هم‌زمان سطح بهداشت عمومی را بالا برد، کاری کرد که بیماران تجربه بهتری از روند درمان داشته باشند و سرانه خدمات بهداشت و درمان را کاهش داد و از سوی دیگر، بتوان به نیازهای متخصصان حوزه بهداشت و درمان پرداخت. تله‌هلث یکی از عوامل اصلی برای رسیدن به این اهداف است».
رسیدن به نتایج بهتر
مراقبت‌های ویژه، هنگفت‌ترین هزینه‌ها را بر مراکز درمانی تحمیل می‌کند و بیمار بستری را در معرض بزرگ‌ترین مخاطرات قرار می‌دهد. این قبیل بیماران به مراقبت و نظارت دقیق و تخصصی نیاز دارند. حال آنکه کمبود پزشک معالج، مراقبت بر بالین بیمار را با دشواری‌هایی روبه‌رو می‌کند. اما تله‌هلث، پیش از این توانسته است به روند درمان و میزان رضایتمندی بیماران بخش مراقبت‌های ویژه در ایالات متحده بهبود بخشد. تیم مراقبت از راه دور ایموری می‌تواند بیماران را تحت بررسی دقیق خود قرار دهد و به وسیله تجهیزات دوسویه فیلیپس با آنها رابطه متقابلی برقرار کند. شریل هیدلسون، پرستار دوره‌دیده و سرپرست بخش مراقبت ویژه الکترونیکی در «ایموری»، می‌گوید: «بیماران و خانواده‌هایشان از اینکه با فشاردادن یک کلید در کنار تخت بیمار می‌توانند با پزشک معالج گفت‌وگو کنند، بسیار راضی و خشنود هستند. همه این عوامل در واقع لایه ایمنی بیشتری را به وجود می‌آورند که به شکل حضوری ممکن نیست». بخش‌های مراقبت ویژه در سراسر ایالات متحده مانند ایموری برنامه مراقبت از راه دور را به خدمات خود می‌افزایند تا لایه پشتیبانی حیاتی را برای پرسنل خود فراهم کنند. لو سیلورمن، مدیر اجرائی شرکت مراقبت ویژه پیشرفته3 یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده مراقبت از راه دور در ایالات متحده، می‌‌گوید: «در بیمارستان‌هایی که با ما همکاری دارند، میزان مرگ‌ومیر، 30 تا 40 درصد و احتمال بستری مجدد، 25 تا 30 درصد کمتر از چیزی بوده که ما پیش‌بینی می‌کردیم. گذشته از این، ما بهترین عملکرد با سابقه بالینی را ارائه می‌دهیم که نزدیک به صد درصد رضایتمندی به دنبال داشته است. چنین دستاوردهای برجسته بالینی‌اي به طور چشمگیری به سود بیماران، ارائه‌دهندگان خدمات و کسانی است که هزینه‌های درمان را می‌پردازند». تله‌هلث همچنین کمک می‌کند تا خدمات بهداشت و درمان در دسترس بسیاری از شهروندان آمریکایی قرار گیرد که یا با محدودیت سیستم حمل‌ونقل مواجهند یا با فقدان خدمات درمانی در نزدیکی محل سکونت‌شان. شرکت‌های خدمات درمانی مانند «امریکن وِل» از طریق شبکه اینترنتی و دستگاه‌های تلفن همراه، گستره عظیمی از خدمات را -از مراقبت‌های اولیه گرفته تا خدمات بهداشت روانی- در اختیار بیماران قرار می‌دهد؛ شراکتی که به‌تازگی میان«فیلیپس» و شرکت «امریکن ول» صورت گرفته، مثال خوبی برای توضیح چگونگی رابطه ابزار پیگیری سلامت و بهداشت مصرف‌کنندگان با سیستم بهداشت و درمان است. والدین با استفاده از دستگاه هوشمند مراقبت از کودک که «فیلیپس اَوِنت» نام دارد و نصب اپلیکیشن «یو گرو پَرِنتینگ»، می‌توانند مستقیما با پزشک متخصص اطفال و سایر خدمات درمانی ارتباط برقرار کنند. این گزینه، پیشنهادی مناسب برای والدینی است که کودک تب‌دارشان را به اورژانس رسانده‌اند. دکتر فراسیکا در این‌باره می‌گوید: «آینده خدمات درمانی را کاملا درخشان می‌بینم زیرا با استفاده از داده‌ها و تله‌هلث، این خدمات در دسترس همگان قرار خواهد گرفت». از سوی دیگر، ارتباط بیمار با پزشک معالج در فواصل مابین جلسات معاینه باعث می‌شود بیماران پیوند محکم‌تری با سیستم بهداشت و درمان داشته باشند. همچنین نظارت دقیقی که از این طریق بر بیماران اعمال می‌شود، به اعتماد مردم نسبت به سیستم خدمات درمانی بهبود می‌بخشد.
راه دستیابی به تله‌هلث
تأسیسات زیربنایی جدید، مانند رایانش مرزی4 و نسل بعدی شبکه مخابراتی5G ، انتشار و ذخیره‌سازی مقادیر بالایی از داده‌ها را تسریع می‌کند که این جریان شامل تصویربرداری با وضوح بالا مانند اسکن ام‌آرآی نیز می‌شود. با وجود این، همکاری بین کشورها و ایالات به منظور تبادل اطلاعات، یک ضرورت است تا بیماران بتوانند در هر کجا که باشند، مراقبت‌های لازم را دریافت کنند. دکتر کیمپن می‌گوید: «دستیابی به این امر مستلزم وضع قوانین دولتی در حوزه حریم خصوصی و امنیتی است تا بتوان امکان تبادل اطلاعات را فراهم کرد». پیش از این نيز بسیاری از پزشکان نسبت به تله‌هلث خوش‌بین بوده‌اند. 46 درصد از ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی که در این شاخص تحت بررسی قرار گرفته‌اند، تجربه استفاده از فناوری‌های مراقبت هم‌یارانه را داشته‌اند، اما سایر افراد به‌آهستگی خود را وفق داده‌اند: 31 درصد گفته‌اند تله‌هلث را صرفا راه‌حلی در راستای مشکلات نظارتی مهم می‌دانند، مانند اوقاتی که تعداد محدودی از سرویس‌های کنترل از راه دور می‌توانند خطوط ارتباطی ایالتی را تحت پوشش خود قرار دهند. بازپرداخت هزینه‌های درمانی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که نیاز به تغییر دارد. فقط راه‌حل‌های خوبی که تکنولوژی به ما ارائه می‌دهد، کافی نیست چراکه مردم قادر به استفاده از آنها نخواهند بود مگر اینکه شرکت‌های بیمه هزینه‌های درمانی را بپردازند. «مرکز بهداشت و درمان و خدمات درمانی نیازمندان» تنها و بزرگ‌ترین شرکت بیمه خدمات درمانی در کل ایالات متحده است. این آژانس به‌تازگی از طریق رایزنی روی فیلم‌های ضبط‌شده مراقبت از راه دور و نه با تبادل اطلاعات، گام‌هایی برای کدگذاری راه‌حل‌های درمانی برداشته است. مدرنیزه‌کردن بازپرداخت هزینه‌های درمانی در هر دو بخش بیمه خصوصی و دولتی، دلیلی بر ادعای 49 درصد از متخصصان بهداشت و درمان است که در بررسی‌های انجام‌شده بیان کرده‌اند با این تغییرات بازده کاری‌شان افزایش خواهد یافت و آنها منتظر دیدن نتایج هستند. در این میان، شرکت‌هایی مانند فیلیپس هدایت مسیر رشد و توسعه نظام‌های خدمات درمانی هوشمند و کار با ارائه‌کنندگان خدمات درمانی را به عهده دارند تا بتوانند از این ابزار به سود بیماران، پزشکان و در کل سیستم خدمات درمانی استفاده کنند. دکتر فراسیکا در پایان می‌گوید: «در فیلیپس تلاش ما این است این روند را بر اساس آینده هدایت کنیم. این را نیز ضروری می‌بینم همچنان‌که در قرن بیست‌ویکم پیش می‌رویم، مشکلات و نیازهای پیش‌ِروی خدمات بهداشت و درمان را پیش‌بینی کنیم».
پي‌نوشت‌ها:
1- این تیم زیرمجموعه‌ای از دانشگاه ایموری آتلانتا واقع در ایالت جورجیای ایالات متحده است و کار خود را از سال 2011 آغاز کرده و بزرگ‌ترین سیستم خدمات درمانی در جورجیا است.
2- تله‌مدیسین یا پزشکی از راه دور، حیطه‌ای است که به‌سرعت گسترش می‌یابد. امروزه در زمینه‌های گوناگون پزشکی، از فناوری‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.
3- این شرکت در ایالات متحده، در بخش‌های مراقبت ویژه، برنامه‌ای به نام آی‌سی‌یو الکترونیکی ارائه می‌دهد و در بیمارستان‌ها کمک می‌کند مراقبت بهتری از بیمار به عمل آید و بخش‌های مراقبت ویژه به بازدهی بالا چه از نظر اقتصادی و چه از نظر بالینی، دست پیدا کنند.
4- رايانش مرزي كه به جای رایانش ابری در بیش از 10 مرکز انجام می‌شود، روشی است که در خود منبع انجام می‌شود و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد.
www.NewYorkTimes.com

در میان همه بخش‌های مراقبت ویژه، شیفت شبانه را می‌توان چالش‌برانگیزترین زمان کاری دانست. پرستارهای خسته از کار و پزشک‌های کشیک در گروه‌های کوچک، بسیار پرمشغله هستند و وظیفه مراقبت از همه بیماران را در همه طبقات بیمارستان بر عهده دارند، اما تیم خدمات درمانی «ایموری»1 آتلانتا راه حل خلاقانه‌ای برای این مشکل یافته است: این راه‌حل عبارت است از مراقبت از آن سوی دنیا. دکتر تیموتی بوکمن، استاد دانشگاه و بنیان‌گذار و سرپرست مرکز اورژانس ایموری، می‌گوید: «استفاده از پزشکی از راه دور2 باعث شده تا پرستاران ما بتوانند حین کار -در شیفت- روزانه در پِرث استرالیا بر شیفت شبانه در جورجیا هم نظارت داشته باشند. این به آن معناست که پرستاران ما گوش به زنگ‌تر هستند، کمتر با خستگی ناشی از کار زیاد مواجه می‌شوند و با دسترسی به حجم درخور ‌توجهی از اطلاعات، قادرند از بیماران بهتر مراقبت کنند». با مجهزکردن تک‌تک تخت‌های آی‌سی‌یو به مدرن‌ترین تجهیزات نظارتی، تیم کنترل از راه دور با همراهی مرکز مراقبت‌های ویژه الکترونیکی (eICU) ایموری قادر است لحظه به لحظه بر همه اتفاقاتی که برای بیمار رخ می‌دهند، نظارت کند. در پشت پرده، متخصص تحلیلگر از سلامتی تیم پشتیبانی می‌کند تا بتوانند کوچک‌ترین تغییرات، مانند نوسانات ضربان قلب را به‌راحتی تشخیص دهند. دکتر بوکمن می‌گوید: «مراقبان ما در آی‌سی‌یو الکترونیکی، مأموران بهداشت و ایمنی هستند که با ردیابی داده‌های ارسالی می‌توانند پرستاران حاضر بر بالین بیمار را مطلع کنند». تکنولوژی تعامل اجرائی که در حال حاضر در آمریکا رو به رشد است، دورنمایی از آینده این روند را به تصویر می‌کشد. اما پیش از آنکه همه قابلیت‌های سرویس سلامت الکترونیکی به شکوفایی کامل برسد، با موانع فراوانی روبه‌روست. دکتر جوزف فراسیکا، مدیرعامل بخش پزشکی و سرپرست تحقیقات قاره آمریکا در شرکت فیلیپس، می‌گوید: «از نظر ما سیستم تله‌هلث، چالشی است که دنیا را عوض می‌کند و نقشی تاریخی مانند راه‌آهن متصل‌کننده دو سوی قاره ایفا خواهد کرد».
رتبه پایین رضایت از نظام بهداشت آمريكا
نمایه «شاخص سلامت در سال جاری 2018» که از سوی شرکت فیلیپس منتشر شده است، وضعیت خدمات بهداشت و درمان 16 سیستم درمانی را در سطح جهان بر مبنای سه معیار کلیدی رتبه‌بندی کرده است: قابلیت دسترسی، رضایتمندی و بازدهی. لازم به ذکر است که امتیاز محاسبه‌شده برای هر معیار از صفر تا صد متغیر است و از طریق محاسبه اندازه مقدار کل در هر کشور آماری، میانگین متریک به دست می‌آید. بر مبنای این شاخص، ایالات متحده با مجموع 95/37 در زمینه قابلیت دسترسی، امتیازی متوسط و در زمینه رضایت مشتری امتیاز پایینی دارد. این کشور بین 16 کشور آماری، با اینکه هزینه‌ای معادل 1/17 درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی را به سرانه بهداشت و درمان اختصاص داده است، اما از لحاظ بازدهی رتبه ماقبل آخر را دارد. برای مقایسه، کشور سنگاپور با امتیاز 61/54 دارای بالاترین رتبه است و در توزیع خدمات بهداشتی و جمع‌آوری اطلاعات و آمار نیز رتبه بالایی دارد. امتیاز حاصله گویای آن است که عمده هدف‌‌گذاری سنگاپور در سه حوزه محقق شده است. در نتیجه این رویکرد، سنگاپور برای مواجهه با چالش‌های احتمالی آینده در حوزه بهداشت و درمان کاملا آمادگی دارد. دکتر یان کیمپن، مدیر کل امور پزشکی در شرکت فیلیپس، می‌گوید: «‌سؤال ما این است که چگونه می‌توان هم‌زمان سطح بهداشت عمومی را بالا برد، کاری کرد که بیماران تجربه بهتری از روند درمان داشته باشند و سرانه خدمات بهداشت و درمان را کاهش داد و از سوی دیگر، بتوان به نیازهای متخصصان حوزه بهداشت و درمان پرداخت. تله‌هلث یکی از عوامل اصلی برای رسیدن به این اهداف است».
رسیدن به نتایج بهتر
مراقبت‌های ویژه، هنگفت‌ترین هزینه‌ها را بر مراکز درمانی تحمیل می‌کند و بیمار بستری را در معرض بزرگ‌ترین مخاطرات قرار می‌دهد. این قبیل بیماران به مراقبت و نظارت دقیق و تخصصی نیاز دارند. حال آنکه کمبود پزشک معالج، مراقبت بر بالین بیمار را با دشواری‌هایی روبه‌رو می‌کند. اما تله‌هلث، پیش از این توانسته است به روند درمان و میزان رضایتمندی بیماران بخش مراقبت‌های ویژه در ایالات متحده بهبود بخشد. تیم مراقبت از راه دور ایموری می‌تواند بیماران را تحت بررسی دقیق خود قرار دهد و به وسیله تجهیزات دوسویه فیلیپس با آنها رابطه متقابلی برقرار کند. شریل هیدلسون، پرستار دوره‌دیده و سرپرست بخش مراقبت ویژه الکترونیکی در «ایموری»، می‌گوید: «بیماران و خانواده‌هایشان از اینکه با فشاردادن یک کلید در کنار تخت بیمار می‌توانند با پزشک معالج گفت‌وگو کنند، بسیار راضی و خشنود هستند. همه این عوامل در واقع لایه ایمنی بیشتری را به وجود می‌آورند که به شکل حضوری ممکن نیست». بخش‌های مراقبت ویژه در سراسر ایالات متحده مانند ایموری برنامه مراقبت از راه دور را به خدمات خود می‌افزایند تا لایه پشتیبانی حیاتی را برای پرسنل خود فراهم کنند. لو سیلورمن، مدیر اجرائی شرکت مراقبت ویژه پیشرفته3 یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده مراقبت از راه دور در ایالات متحده، می‌‌گوید: «در بیمارستان‌هایی که با ما همکاری دارند، میزان مرگ‌ومیر، 30 تا 40 درصد و احتمال بستری مجدد، 25 تا 30 درصد کمتر از چیزی بوده که ما پیش‌بینی می‌کردیم. گذشته از این، ما بهترین عملکرد با سابقه بالینی را ارائه می‌دهیم که نزدیک به صد درصد رضایتمندی به دنبال داشته است. چنین دستاوردهای برجسته بالینی‌اي به طور چشمگیری به سود بیماران، ارائه‌دهندگان خدمات و کسانی است که هزینه‌های درمان را می‌پردازند». تله‌هلث همچنین کمک می‌کند تا خدمات بهداشت و درمان در دسترس بسیاری از شهروندان آمریکایی قرار گیرد که یا با محدودیت سیستم حمل‌ونقل مواجهند یا با فقدان خدمات درمانی در نزدیکی محل سکونت‌شان. شرکت‌های خدمات درمانی مانند «امریکن وِل» از طریق شبکه اینترنتی و دستگاه‌های تلفن همراه، گستره عظیمی از خدمات را -از مراقبت‌های اولیه گرفته تا خدمات بهداشت روانی- در اختیار بیماران قرار می‌دهد؛ شراکتی که به‌تازگی میان«فیلیپس» و شرکت «امریکن ول» صورت گرفته، مثال خوبی برای توضیح چگونگی رابطه ابزار پیگیری سلامت و بهداشت مصرف‌کنندگان با سیستم بهداشت و درمان است. والدین با استفاده از دستگاه هوشمند مراقبت از کودک که «فیلیپس اَوِنت» نام دارد و نصب اپلیکیشن «یو گرو پَرِنتینگ»، می‌توانند مستقیما با پزشک متخصص اطفال و سایر خدمات درمانی ارتباط برقرار کنند. این گزینه، پیشنهادی مناسب برای والدینی است که کودک تب‌دارشان را به اورژانس رسانده‌اند. دکتر فراسیکا در این‌باره می‌گوید: «آینده خدمات درمانی را کاملا درخشان می‌بینم زیرا با استفاده از داده‌ها و تله‌هلث، این خدمات در دسترس همگان قرار خواهد گرفت». از سوی دیگر، ارتباط بیمار با پزشک معالج در فواصل مابین جلسات معاینه باعث می‌شود بیماران پیوند محکم‌تری با سیستم بهداشت و درمان داشته باشند. همچنین نظارت دقیقی که از این طریق بر بیماران اعمال می‌شود، به اعتماد مردم نسبت به سیستم خدمات درمانی بهبود می‌بخشد.
راه دستیابی به تله‌هلث
تأسیسات زیربنایی جدید، مانند رایانش مرزی4 و نسل بعدی شبکه مخابراتی5G ، انتشار و ذخیره‌سازی مقادیر بالایی از داده‌ها را تسریع می‌کند که این جریان شامل تصویربرداری با وضوح بالا مانند اسکن ام‌آرآی نیز می‌شود. با وجود این، همکاری بین کشورها و ایالات به منظور تبادل اطلاعات، یک ضرورت است تا بیماران بتوانند در هر کجا که باشند، مراقبت‌های لازم را دریافت کنند. دکتر کیمپن می‌گوید: «دستیابی به این امر مستلزم وضع قوانین دولتی در حوزه حریم خصوصی و امنیتی است تا بتوان امکان تبادل اطلاعات را فراهم کرد». پیش از این نيز بسیاری از پزشکان نسبت به تله‌هلث خوش‌بین بوده‌اند. 46 درصد از ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی که در این شاخص تحت بررسی قرار گرفته‌اند، تجربه استفاده از فناوری‌های مراقبت هم‌یارانه را داشته‌اند، اما سایر افراد به‌آهستگی خود را وفق داده‌اند: 31 درصد گفته‌اند تله‌هلث را صرفا راه‌حلی در راستای مشکلات نظارتی مهم می‌دانند، مانند اوقاتی که تعداد محدودی از سرویس‌های کنترل از راه دور می‌توانند خطوط ارتباطی ایالتی را تحت پوشش خود قرار دهند. بازپرداخت هزینه‌های درمانی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که نیاز به تغییر دارد. فقط راه‌حل‌های خوبی که تکنولوژی به ما ارائه می‌دهد، کافی نیست چراکه مردم قادر به استفاده از آنها نخواهند بود مگر اینکه شرکت‌های بیمه هزینه‌های درمانی را بپردازند. «مرکز بهداشت و درمان و خدمات درمانی نیازمندان» تنها و بزرگ‌ترین شرکت بیمه خدمات درمانی در کل ایالات متحده است. این آژانس به‌تازگی از طریق رایزنی روی فیلم‌های ضبط‌شده مراقبت از راه دور و نه با تبادل اطلاعات، گام‌هایی برای کدگذاری راه‌حل‌های درمانی برداشته است. مدرنیزه‌کردن بازپرداخت هزینه‌های درمانی در هر دو بخش بیمه خصوصی و دولتی، دلیلی بر ادعای 49 درصد از متخصصان بهداشت و درمان است که در بررسی‌های انجام‌شده بیان کرده‌اند با این تغییرات بازده کاری‌شان افزایش خواهد یافت و آنها منتظر دیدن نتایج هستند. در این میان، شرکت‌هایی مانند فیلیپس هدایت مسیر رشد و توسعه نظام‌های خدمات درمانی هوشمند و کار با ارائه‌کنندگان خدمات درمانی را به عهده دارند تا بتوانند از این ابزار به سود بیماران، پزشکان و در کل سیستم خدمات درمانی استفاده کنند. دکتر فراسیکا در پایان می‌گوید: «در فیلیپس تلاش ما این است این روند را بر اساس آینده هدایت کنیم. این را نیز ضروری می‌بینم همچنان‌که در قرن بیست‌ویکم پیش می‌رویم، مشکلات و نیازهای پیش‌ِروی خدمات بهداشت و درمان را پیش‌بینی کنیم».
پي‌نوشت‌ها:
1- این تیم زیرمجموعه‌ای از دانشگاه ایموری آتلانتا واقع در ایالت جورجیای ایالات متحده است و کار خود را از سال 2011 آغاز کرده و بزرگ‌ترین سیستم خدمات درمانی در جورجیا است.
2- تله‌مدیسین یا پزشکی از راه دور، حیطه‌ای است که به‌سرعت گسترش می‌یابد. امروزه در زمینه‌های گوناگون پزشکی، از فناوری‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.
3- این شرکت در ایالات متحده، در بخش‌های مراقبت ویژه، برنامه‌ای به نام آی‌سی‌یو الکترونیکی ارائه می‌دهد و در بیمارستان‌ها کمک می‌کند مراقبت بهتری از بیمار به عمل آید و بخش‌های مراقبت ویژه به بازدهی بالا چه از نظر اقتصادی و چه از نظر بالینی، دست پیدا کنند.
4- رايانش مرزي كه به جای رایانش ابری در بیش از 10 مرکز انجام می‌شود، روشی است که در خود منبع انجام می‌شود و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد.
www.NewYorkTimes.com

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها