|

خبر

جزئیات جدید درباره ثبت‌نام متقاضیان کارت سوخت
سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه کسانی که قبلا در سامانه‌های اعلام‌شده تقاضای خود را برای کارت سوخت ثبت کرده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند، گفت: برای پیگیری کارت سوخت خود از طریق سایت EPOLICE.IR اقدام کنید.فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای متقاضیان کارت سوخت گفت: زمانی که اعلام شد قرار است کارت سوخت دوباره احیا شود، حدود 750 هزار نفر در سامانه‌هایی که اعلام شد ثبت‌نام کردند و این افراد کسانی بودند که کارت سوخت نداشتند و می‌خواستند کارت سوخت آنها به کارت بانکی‌شان متصل شود که برای این افراد کارت سوخت جدید صادر شده است.وی ادامه داد: اما عده‌ای هستند که کارت سوخت داشتند و متقاضی بودند که کارت سوختشان به کارت بانکی آنها نیز متصل شود؛ برای این افراد اخیرا پیامکی ارسال شده که در آن گفته شده اگر هنوز کارت سوخت خود را دارند و مفقود نشده است، دوباره عدد 1 را به این شماره ارسال کنند.کاهی تصریح کرد: بر این اساس عده‌ای عدد 1 را ارسال کردند که برای اینها کارت سوخت جدیدی متعاقبا صادر نخواهد شد، اما عده‌ای عدد 1 را ارسال نکردند که به منزله آن است که این افراد کارت سوخت ندارند و این افراد باید از طریق پلیس 10+ برای گرفتن کارت سوخت اقدام کنند.سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران همچنین در ادامه با اشاره به کارت‌های سوختی که در باجه‌های پست معطل هستند، گفت: افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز کارت سوخت به دستشان نرسیده است، باید از طریق سایت EPOLICE.IR شماره پلاک خود را وارد کرده و بارکد پستی خود را از طریق این سایت تحویل بگیرند؛ در همین سایت لینک اداره پست تعبیه شده است که این بارکد را در سایت اداره پست جست‌وجو می‌کنند و باجه و منطقه پستی که کارتشان در آنجا قرار دارد، اعلام می‌شود و آنها می‌توانند با مراجعه به آن اداره پست کارت سوخت خود را دریافت کنند.وی تأکید کرد: کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز کارت سوختشان به دستشان نرسیده است، نیازی به حضور در مراکز پلیس 10+ ندارند و می‌توانند از طریق همین سایت کارت خود را بر اساس فرایندی که گفته شد تحویل بگیرند.از روز سه‌شنبه، 22 مرداد سال جاری بر اساس تصمیم دولت، عرضه بنزین در جایگاه‌ها با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود، هرچند که کارت سوخت جایگاه‌ها پابرجاست، اما به گفته مسئولان امر، پس از مدتی عرضه بنزین از طریق کارت سوخت جایگاه دارای محدودیت می‌شود.

ادامه مخالفت‌ها با مسکن مشارکتی
علاوه‌بر مخالفت نمایندگان مجلس با ساخت مسکن مشارکتی، کارشناسان نیز معتقدند روش فعلی اجرای برنامه اقدام ملی تولید مسکن که مبتنی‌بر شیوه مشارکتی است، به نفع سوداگران است.به گزارش مهر، حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی و معاون‌اول رئیس‌جمهور از پروژه قطار برقی گلشهر ـ هشتگرد در مورد انتقادات مطرح‌شده در مورد روش ساخت مسکن در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن (ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم که نیمی از آن در شهرهای جدید خواهد بود) به شیوه مشارکتی در زمین‌های دولتی گفت: به‌هرحال برای اینکه سرمایه‌گذاران جذب سرمایه‌گذاری در پروژه مشارکتی شوند، باید بعضی مزایا را برای آنها در نظر گرفت و پروژه باید جذاب باشد تا سرمایه‌گذار وارد این پروژه‌ها شود.بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را طی دو سال آینده تولید و عرضه کند. در این برنامه که با نام طرح اقدام ملی برای تولید و عرضه مسکن معرفی شده، قرار است ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، صد هزار واحد توسط بنیاد مسکن و صد هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده ایجاد شود.آنچه در این طرح مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته، شیوه‌ای است که برای ساخت واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده که به شیوه مشارکتی مشهور شده است.اواخر خردادماه نیز عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در این شیوه شرکت عمران شهرهای جدید با همکاری انبوه‌سازان یا توسعه‌گران به ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای جدید اقدام می‌کند. زمین و پروانه از شرکت عمران شهرهای جدید به انبوه‌سازان و توسعه‌گران، ارائه و در مقابل سرمایه‌گذاری و ساخت نیز توسط انبوه‌سازان انجام می‌شود.به گفته فرهادیه، حدود ۷۵ درصد واحدهای مسکونی که در شهرهای جدید در طرح اقدام ملی احداث می‌شوند، در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌گیرد.در این مدل در نهایت دولت و انبوه‌ساز هر یک سهم خود را برداشته و واحدهای مسکونی را با قیمت روز به بازار عرضه خواهند کرد.

جزئیات جدید درباره ثبت‌نام متقاضیان کارت سوخت
سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه کسانی که قبلا در سامانه‌های اعلام‌شده تقاضای خود را برای کارت سوخت ثبت کرده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند، گفت: برای پیگیری کارت سوخت خود از طریق سایت EPOLICE.IR اقدام کنید.فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای متقاضیان کارت سوخت گفت: زمانی که اعلام شد قرار است کارت سوخت دوباره احیا شود، حدود 750 هزار نفر در سامانه‌هایی که اعلام شد ثبت‌نام کردند و این افراد کسانی بودند که کارت سوخت نداشتند و می‌خواستند کارت سوخت آنها به کارت بانکی‌شان متصل شود که برای این افراد کارت سوخت جدید صادر شده است.وی ادامه داد: اما عده‌ای هستند که کارت سوخت داشتند و متقاضی بودند که کارت سوختشان به کارت بانکی آنها نیز متصل شود؛ برای این افراد اخیرا پیامکی ارسال شده که در آن گفته شده اگر هنوز کارت سوخت خود را دارند و مفقود نشده است، دوباره عدد 1 را به این شماره ارسال کنند.کاهی تصریح کرد: بر این اساس عده‌ای عدد 1 را ارسال کردند که برای اینها کارت سوخت جدیدی متعاقبا صادر نخواهد شد، اما عده‌ای عدد 1 را ارسال نکردند که به منزله آن است که این افراد کارت سوخت ندارند و این افراد باید از طریق پلیس 10+ برای گرفتن کارت سوخت اقدام کنند.سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران همچنین در ادامه با اشاره به کارت‌های سوختی که در باجه‌های پست معطل هستند، گفت: افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز کارت سوخت به دستشان نرسیده است، باید از طریق سایت EPOLICE.IR شماره پلاک خود را وارد کرده و بارکد پستی خود را از طریق این سایت تحویل بگیرند؛ در همین سایت لینک اداره پست تعبیه شده است که این بارکد را در سایت اداره پست جست‌وجو می‌کنند و باجه و منطقه پستی که کارتشان در آنجا قرار دارد، اعلام می‌شود و آنها می‌توانند با مراجعه به آن اداره پست کارت سوخت خود را دریافت کنند.وی تأکید کرد: کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز کارت سوختشان به دستشان نرسیده است، نیازی به حضور در مراکز پلیس 10+ ندارند و می‌توانند از طریق همین سایت کارت خود را بر اساس فرایندی که گفته شد تحویل بگیرند.از روز سه‌شنبه، 22 مرداد سال جاری بر اساس تصمیم دولت، عرضه بنزین در جایگاه‌ها با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود، هرچند که کارت سوخت جایگاه‌ها پابرجاست، اما به گفته مسئولان امر، پس از مدتی عرضه بنزین از طریق کارت سوخت جایگاه دارای محدودیت می‌شود.

ادامه مخالفت‌ها با مسکن مشارکتی
علاوه‌بر مخالفت نمایندگان مجلس با ساخت مسکن مشارکتی، کارشناسان نیز معتقدند روش فعلی اجرای برنامه اقدام ملی تولید مسکن که مبتنی‌بر شیوه مشارکتی است، به نفع سوداگران است.به گزارش مهر، حبیب‌الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی و معاون‌اول رئیس‌جمهور از پروژه قطار برقی گلشهر ـ هشتگرد در مورد انتقادات مطرح‌شده در مورد روش ساخت مسکن در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن (ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم که نیمی از آن در شهرهای جدید خواهد بود) به شیوه مشارکتی در زمین‌های دولتی گفت: به‌هرحال برای اینکه سرمایه‌گذاران جذب سرمایه‌گذاری در پروژه مشارکتی شوند، باید بعضی مزایا را برای آنها در نظر گرفت و پروژه باید جذاب باشد تا سرمایه‌گذار وارد این پروژه‌ها شود.بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را طی دو سال آینده تولید و عرضه کند. در این برنامه که با نام طرح اقدام ملی برای تولید و عرضه مسکن معرفی شده، قرار است ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، صد هزار واحد توسط بنیاد مسکن و صد هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده ایجاد شود.آنچه در این طرح مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته، شیوه‌ای است که برای ساخت واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده که به شیوه مشارکتی مشهور شده است.اواخر خردادماه نیز عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در این شیوه شرکت عمران شهرهای جدید با همکاری انبوه‌سازان یا توسعه‌گران به ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای جدید اقدام می‌کند. زمین و پروانه از شرکت عمران شهرهای جدید به انبوه‌سازان و توسعه‌گران، ارائه و در مقابل سرمایه‌گذاری و ساخت نیز توسط انبوه‌سازان انجام می‌شود.به گفته فرهادیه، حدود ۷۵ درصد واحدهای مسکونی که در شهرهای جدید در طرح اقدام ملی احداث می‌شوند، در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌گیرد.در این مدل در نهایت دولت و انبوه‌ساز هر یک سهم خود را برداشته و واحدهای مسکونی را با قیمت روز به بازار عرضه خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها