|

مهم‌ترین ایده‌های استارتاپی برای سرمایه‌گذاری

استارتاپ، به کسب‌وکاری گفته می‌شود که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری و استفاده از فناوری، ارزشی خلق می‌کند که می‌تواند مورد نیاز استفاده‌کنندگان و مشتریان آن استارتاپ باشد. این ارزش می‌تواند شامل تولید یک کالای کاربردی یا یک خدمت‌رسانی باشد. بنابراین فعالیت استارتاپ‌ها به یک حوزه خاص محدود نیست. از سلامت و کشاورزی گرفته تا فرهنگ و هنر هم می‌توانند از خدمات استارتاپ‌ها بهره‌مند شوند. اما به راستی کدام‌یک از حوزه‌های استارتاپی در آینده بیشترین نقش را در زندگی بشر بازی می‌کنند؟ جواب این مهم برای خود استارتاپ‌ها نیز اهمیت زیادی دارد، چراکه با افزایش تعداد روزافزون استارتاپ‌ها رقابت بین آنها هم سخت و سخت‌تر می‌شود. در این میان استارتاپ‌هایی موفق به جذب سرمایه و پیشرفت می‌شوند که در آینده انسان تأثیر بیشتری داشته باشند؛ یعنی در پیش‌بینی مشکلات و نیازهای آینده و تلاش برای ارائه پاسخ بهتر به آنها موفق‌تر از سایرین عمل کرده باشند. آنها اقبال بیشتری در جلب توجه بازار به خدمات خود خواهند داشت. از طرفی، سرمایه‌گذاران هم علاقه‌مند هستند که بر ایده‌های پیش‌رو سرمایه‌گذاری کنند. آنها هم ضرورت توجه به بازار را مدنظر دارند و به خوبی می‌دانند سرمایه‌ای امکان بازگشت یا سودآوری دارد که بتواند نیاز بیشتری را در میان مخاطبان بیشتر پاسخ‌گو باشد.
در چنین شرایطی است که شتاب‌دهنده Y Combinator، یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین شتاب‌دهنده‌های آمریکایی، در سال ۲۰۱۸ فهرستی از ۲۶ ایده پراهمیت و قابل سرمایه‌گذاری را برای استارتاپ‌ها منتشر کرده است. در تصویر بالا، با این 26 حوزه استارتاپی که در آینده بیشترین تأثیرگذاری را خواهد داشت آشنا می‌شویم.
* منبع تصویر: تکراسا

استارتاپ، به کسب‌وکاری گفته می‌شود که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری و استفاده از فناوری، ارزشی خلق می‌کند که می‌تواند مورد نیاز استفاده‌کنندگان و مشتریان آن استارتاپ باشد. این ارزش می‌تواند شامل تولید یک کالای کاربردی یا یک خدمت‌رسانی باشد. بنابراین فعالیت استارتاپ‌ها به یک حوزه خاص محدود نیست. از سلامت و کشاورزی گرفته تا فرهنگ و هنر هم می‌توانند از خدمات استارتاپ‌ها بهره‌مند شوند. اما به راستی کدام‌یک از حوزه‌های استارتاپی در آینده بیشترین نقش را در زندگی بشر بازی می‌کنند؟ جواب این مهم برای خود استارتاپ‌ها نیز اهمیت زیادی دارد، چراکه با افزایش تعداد روزافزون استارتاپ‌ها رقابت بین آنها هم سخت و سخت‌تر می‌شود. در این میان استارتاپ‌هایی موفق به جذب سرمایه و پیشرفت می‌شوند که در آینده انسان تأثیر بیشتری داشته باشند؛ یعنی در پیش‌بینی مشکلات و نیازهای آینده و تلاش برای ارائه پاسخ بهتر به آنها موفق‌تر از سایرین عمل کرده باشند. آنها اقبال بیشتری در جلب توجه بازار به خدمات خود خواهند داشت. از طرفی، سرمایه‌گذاران هم علاقه‌مند هستند که بر ایده‌های پیش‌رو سرمایه‌گذاری کنند. آنها هم ضرورت توجه به بازار را مدنظر دارند و به خوبی می‌دانند سرمایه‌ای امکان بازگشت یا سودآوری دارد که بتواند نیاز بیشتری را در میان مخاطبان بیشتر پاسخ‌گو باشد.
در چنین شرایطی است که شتاب‌دهنده Y Combinator، یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین شتاب‌دهنده‌های آمریکایی، در سال ۲۰۱۸ فهرستی از ۲۶ ایده پراهمیت و قابل سرمایه‌گذاری را برای استارتاپ‌ها منتشر کرده است. در تصویر بالا، با این 26 حوزه استارتاپی که در آینده بیشترین تأثیرگذاری را خواهد داشت آشنا می‌شویم.
* منبع تصویر: تکراسا

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها