باز هم تصمیم جدید «شورای رقابت»
قیمت خودروهای پرتیراژ 3درصد کاهش یافت
شرق: پس از اعتراضات گسترده به مصوبه 17تیر شورای رقابت درخصوص افزایش 5/5درصدی قیمت خودرو، در جلسه کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت، روز گذشته بر کاهش سهدرصدی قیمت «پراید»، «تیبا»، «۴۰۵» و «سمند» توافق شد. هرچند نمایندگان مجلس معتقد بودند که قیمت خودرو باید 15درصد کاهش یابد اما سرانجام سهدرصد کاهش، خروجی جلسه روز گذشته بود. تب نمایندگان آنقدر برای کاهش قیمتها داغ بود که تهدید کردند در صورت پاییننیامدن بهای خودرو، وزیر صنعت را استیضاح خواهند کرد. همین فشارها نیز سبب شد شورای رقابت قیمتها را بازبینی کند. با این حال به نظر میرسد نمایندگان از این کاهش قیمت راضی نیستند. چنانکه رییس هیات تحقیقوتفحص از خودروسازان از ناکافیبودن کاهش سهدرصدی قیمت خودرو گفته و معتقد است: نمایندگان کمیسیون صنایع با مستندات خود موضوع قیمت خودرو را تا رسیدن به نتایج مناسب و کاهش قیمتها پیگیری خواهند کرد. علی علیلو با تقدیر از شورای رقابت و خودروسازان بابت کاهش سهدرصدی قیمت خودرو، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در روند جلسات متعدد با خودروسازان و شورای رقابت بر افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو تاکید دارند. وی با اشاره به اینکه کاهش
سهدرصدی قیمت خودرو کافی نبوده و شورای رقابت و خودروسازان باید تصمیم مناسبی را برای کاهش منطقی قیمت خودرو اتخاذ کنند، افزود: بهدلیل عدم همکاری خودروسازان و شورای رقابت با کمیته مشترک بازنگری قیمت خودرو که متشکل از نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس و برخی از اعضای شورای رقابت بود، این کمیته به کار مشترک خود پایان داد و بهصورت مجزا به بررسی قیمت خودرو خواهد پرداخت.
قیمت پراید 600هزارتومان کاهش مییابد
اما با توجه به میزان کاهش قیمت که بهعنوان مثال در پراید 606هزارتومان برآورد میشود به اعتقاد دستاندرکاران این حوزه، کاهش قیمت جدید بیشتر نمایشی است و برای رفع فشارها و تلطیف فضای موجود صورت گرفته است. درهرحال پس از آنکه کمیسیون صنایع مجلس در مورد افزایش قیمت خودروها موضع گرفت و اعلام کرد شورای رقابت حق قیمتگذاری خودرو را ندارد و نباید به این مساله ورود پیدا کند، این شورا بر سر کاهش قیمت خودرو با خودروسازان توافق کرد. در این مورد اعضای کمیسیون صنایع همچنان تاکید دارند شورای رقابت فقط میتواند دستورالعمل قیمتگذاری خودرو را تدوین کند و تعیین قیمت خودرو توسط این شورا غیرقانونی است. اللهوردیدهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به «فارس» گفت: گزارش عملکرد شورای رقابت در مورد قیمتگذاری خودرو تهیه شده تا در صحن علنی مجلس قرائت شود. وی تصریح کرد: قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت، غیرقانونی است و این شورا نباید قیمت خودرو را تعیین کند. فرهاد بهنیا، عضو هیاتمدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفتوگو با «شرق» اظهار کرد: مشکل بهوجودآمده درواقع نه به خودروسازان مربوط میشود و نه قطعهسازان. مساله اصلی آن است که از 9ماه پیش تاکنون ورودیهای صنعت خودرو بین 30 تا 35درصد افزایش قیمت داشته است، حال در این شرایط تنها قیمت خروجیها از خودروسازیها مورد حساسیت قرار گرفته است. مصرفکنندگان طبیعتا متوجه میزان افزایش قیمت فولاد نمیشوند؛ آنچه برای آنها مهم است قیمت خودرو است. وی بیان میکند: دولت بهعنوان حامی تولیدکنندگان باید این موضوعات را تحلیل کرده و با دیدی همهجانبه به موضوعات، برای اتخاذ تصمیمی اقدام کند. بهنیا توضیح داد: درصورتیکه شورای رقابت برای کاهش قیمت به خودروسازان فشار آورد، دو پیامد مهم خواهد داشت. نخست آنکه فشار خودروسازان به قطعهسازان برای کاهش قیمت افزایش یافته و منجر به تعطیلی واحدهای قطعهسازی میشود و دوم آنکه حاشیه بازار خوردو رونق دوچندان میگیرد و فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش مییابد.
استفاده از قطعات چینی افزایش مییابد
وی افزود: در هرحال وقتی ورودیهای یککارخانه با افزایش قیمت روبهرو میشود نمیتوان انتظار داشت که قیمت خروجی بر منوال سابق باشد. اگر فشار به تولیدکننده افزایش یابد، او هم ناگزیر است در کاهش قیمت تمامشده اقداماتی انجام دهد که در این زمینه میتوان به استفاده از قطعات چینی بیکیفیت اشاره کرد.
قیمت جدید خودروهای پرتیراژ
با محاسبه کاهش سهدرصدی قیمت چهارخودروی پرتیراژ، میتوان به تعیین قیمت جدید ۲۹میلیونو۳۹۲هزارتومانی پژو۴۰۵ مدل SLX اشاره کرد که درواقع با افت ۹۰۹هزارتومانی همراه میشود. قیمت پژو۴۰۵ دوگانهسوز نیز با افت ۹۰۳هزارتومانی به ۲۹میلیونو۲۱۴هزارتومان میرسد. در مورد سمندالایکس بنزینی با موتور EF7 نیز میتوان به کاهش ۸۸۵هزارتومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۲۸میلیونو۶۲۸هزارتومانی اشاره کرد. قیمت جدید سمند LX دوگانهسوز نیز با کاهش ۹۵۳هزارتومانی به ۳۰میلیونو۸۱۸هزارتومان میرسد. در مورد کاهش قیمت انواع پراید نیز باید به تعیین قیمت جدید ۱۹میلیونو۵۱۹هزارتومانی سایپا ۱۳۱ مدل SX بر اساس قیمتگذاری جدید شورای رقابت اشاره کنیم که در واقع قیمت این خودرو ۶۰۳هزارتومان کاهش مییابد. قیمت سایپا۱۳۲ مدل SX نیز با کاهش ۶۰۶هزارتومانی به ۱۹میلیونو۶۰۲هزارتومان میرسد. در مورد سایپا۱۱۱ مدل SX نیز باید به کاهش ۶۱۳هزارتومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۱۹میلیونو۸۳۰هزارتومانی آن اشاره کرد. قیمت سایپا۱۴۱ مدل SX نیز طبق مصوبه جدید شورای رقابت ۵۷۹هزارتومان کاهش مییابد و به ۱۸میلیونو۷۳۷هزارتومان خواهد رسید. قیمت تیبا نیز از ۲۴میلیونو۱۸۳هزارتومان به ۲۳میلیونو۴۵۸هزارتومان خواهد رسید که افت ۷۲۵هزارتومانی را نشان میدهد.
قیمت پراید 600هزارتومان کاهش مییابد
اما با توجه به میزان کاهش قیمت که بهعنوان مثال در پراید 606هزارتومان برآورد میشود به اعتقاد دستاندرکاران این حوزه، کاهش قیمت جدید بیشتر نمایشی است و برای رفع فشارها و تلطیف فضای موجود صورت گرفته است. درهرحال پس از آنکه کمیسیون صنایع مجلس در مورد افزایش قیمت خودروها موضع گرفت و اعلام کرد شورای رقابت حق قیمتگذاری خودرو را ندارد و نباید به این مساله ورود پیدا کند، این شورا بر سر کاهش قیمت خودرو با خودروسازان توافق کرد. در این مورد اعضای کمیسیون صنایع همچنان تاکید دارند شورای رقابت فقط میتواند دستورالعمل قیمتگذاری خودرو را تدوین کند و تعیین قیمت خودرو توسط این شورا غیرقانونی است. اللهوردیدهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به «فارس» گفت: گزارش عملکرد شورای رقابت در مورد قیمتگذاری خودرو تهیه شده تا در صحن علنی مجلس قرائت شود. وی تصریح کرد: قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت، غیرقانونی است و این شورا نباید قیمت خودرو را تعیین کند. فرهاد بهنیا، عضو هیاتمدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفتوگو با «شرق» اظهار کرد: مشکل بهوجودآمده درواقع نه به خودروسازان مربوط میشود و نه قطعهسازان. مساله اصلی آن است که از 9ماه پیش تاکنون ورودیهای صنعت خودرو بین 30 تا 35درصد افزایش قیمت داشته است، حال در این شرایط تنها قیمت خروجیها از خودروسازیها مورد حساسیت قرار گرفته است. مصرفکنندگان طبیعتا متوجه میزان افزایش قیمت فولاد نمیشوند؛ آنچه برای آنها مهم است قیمت خودرو است. وی بیان میکند: دولت بهعنوان حامی تولیدکنندگان باید این موضوعات را تحلیل کرده و با دیدی همهجانبه به موضوعات، برای اتخاذ تصمیمی اقدام کند. بهنیا توضیح داد: درصورتیکه شورای رقابت برای کاهش قیمت به خودروسازان فشار آورد، دو پیامد مهم خواهد داشت. نخست آنکه فشار خودروسازان به قطعهسازان برای کاهش قیمت افزایش یافته و منجر به تعطیلی واحدهای قطعهسازی میشود و دوم آنکه حاشیه بازار خوردو رونق دوچندان میگیرد و فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش مییابد.
استفاده از قطعات چینی افزایش مییابد
وی افزود: در هرحال وقتی ورودیهای یککارخانه با افزایش قیمت روبهرو میشود نمیتوان انتظار داشت که قیمت خروجی بر منوال سابق باشد. اگر فشار به تولیدکننده افزایش یابد، او هم ناگزیر است در کاهش قیمت تمامشده اقداماتی انجام دهد که در این زمینه میتوان به استفاده از قطعات چینی بیکیفیت اشاره کرد.
قیمت جدید خودروهای پرتیراژ
با محاسبه کاهش سهدرصدی قیمت چهارخودروی پرتیراژ، میتوان به تعیین قیمت جدید ۲۹میلیونو۳۹۲هزارتومانی پژو۴۰۵ مدل SLX اشاره کرد که درواقع با افت ۹۰۹هزارتومانی همراه میشود. قیمت پژو۴۰۵ دوگانهسوز نیز با افت ۹۰۳هزارتومانی به ۲۹میلیونو۲۱۴هزارتومان میرسد. در مورد سمندالایکس بنزینی با موتور EF7 نیز میتوان به کاهش ۸۸۵هزارتومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۲۸میلیونو۶۲۸هزارتومانی اشاره کرد. قیمت جدید سمند LX دوگانهسوز نیز با کاهش ۹۵۳هزارتومانی به ۳۰میلیونو۸۱۸هزارتومان میرسد. در مورد کاهش قیمت انواع پراید نیز باید به تعیین قیمت جدید ۱۹میلیونو۵۱۹هزارتومانی سایپا ۱۳۱ مدل SX بر اساس قیمتگذاری جدید شورای رقابت اشاره کنیم که در واقع قیمت این خودرو ۶۰۳هزارتومان کاهش مییابد. قیمت سایپا۱۳۲ مدل SX نیز با کاهش ۶۰۶هزارتومانی به ۱۹میلیونو۶۰۲هزارتومان میرسد. در مورد سایپا۱۱۱ مدل SX نیز باید به کاهش ۶۱۳هزارتومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۱۹میلیونو۸۳۰هزارتومانی آن اشاره کرد. قیمت سایپا۱۴۱ مدل SX نیز طبق مصوبه جدید شورای رقابت ۵۷۹هزارتومان کاهش مییابد و به ۱۸میلیونو۷۳۷هزارتومان خواهد رسید. قیمت تیبا نیز از ۲۴میلیونو۱۸۳هزارتومان به ۲۳میلیونو۴۵۸هزارتومان خواهد رسید که افت ۷۲۵هزارتومانی را نشان میدهد.
شرق: پس از اعتراضات گسترده به مصوبه 17تیر شورای رقابت درخصوص افزایش 5/5درصدی قیمت خودرو، در جلسه کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت، روز گذشته بر کاهش سهدرصدی قیمت «پراید»، «تیبا»، «۴۰۵» و «سمند» توافق شد. هرچند نمایندگان مجلس معتقد بودند که قیمت خودرو باید 15درصد کاهش یابد اما سرانجام سهدرصد کاهش، خروجی جلسه روز گذشته بود. تب نمایندگان آنقدر برای کاهش قیمتها داغ بود که تهدید کردند در صورت پاییننیامدن بهای خودرو، وزیر صنعت را استیضاح خواهند کرد. همین فشارها نیز سبب شد شورای رقابت قیمتها را بازبینی کند. با این حال به نظر میرسد نمایندگان از این کاهش قیمت راضی نیستند. چنانکه رییس هیات تحقیقوتفحص از خودروسازان از ناکافیبودن کاهش سهدرصدی قیمت خودرو گفته و معتقد است: نمایندگان کمیسیون صنایع با مستندات خود موضوع قیمت خودرو را تا رسیدن به نتایج مناسب و کاهش قیمتها پیگیری خواهند کرد. علی علیلو با تقدیر از شورای رقابت و خودروسازان بابت کاهش سهدرصدی قیمت خودرو، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در روند جلسات متعدد با خودروسازان و شورای رقابت بر افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو تاکید دارند. وی با اشاره به اینکه کاهش
سهدرصدی قیمت خودرو کافی نبوده و شورای رقابت و خودروسازان باید تصمیم مناسبی را برای کاهش منطقی قیمت خودرو اتخاذ کنند، افزود: بهدلیل عدم همکاری خودروسازان و شورای رقابت با کمیته مشترک بازنگری قیمت خودرو که متشکل از نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس و برخی از اعضای شورای رقابت بود، این کمیته به کار مشترک خود پایان داد و بهصورت مجزا به بررسی قیمت خودرو خواهد پرداخت.
قیمت پراید 600هزارتومان کاهش مییابد
اما با توجه به میزان کاهش قیمت که بهعنوان مثال در پراید 606هزارتومان برآورد میشود به اعتقاد دستاندرکاران این حوزه، کاهش قیمت جدید بیشتر نمایشی است و برای رفع فشارها و تلطیف فضای موجود صورت گرفته است. درهرحال پس از آنکه کمیسیون صنایع مجلس در مورد افزایش قیمت خودروها موضع گرفت و اعلام کرد شورای رقابت حق قیمتگذاری خودرو را ندارد و نباید به این مساله ورود پیدا کند، این شورا بر سر کاهش قیمت خودرو با خودروسازان توافق کرد. در این مورد اعضای کمیسیون صنایع همچنان تاکید دارند شورای رقابت فقط میتواند دستورالعمل قیمتگذاری خودرو را تدوین کند و تعیین قیمت خودرو توسط این شورا غیرقانونی است. اللهوردیدهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به «فارس» گفت: گزارش عملکرد شورای رقابت در مورد قیمتگذاری خودرو تهیه شده تا در صحن علنی مجلس قرائت شود. وی تصریح کرد: قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت، غیرقانونی است و این شورا نباید قیمت خودرو را تعیین کند. فرهاد بهنیا، عضو هیاتمدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفتوگو با «شرق» اظهار کرد: مشکل بهوجودآمده درواقع نه به خودروسازان مربوط میشود و نه قطعهسازان. مساله اصلی آن است که از 9ماه پیش تاکنون ورودیهای صنعت خودرو بین 30 تا 35درصد افزایش قیمت داشته است، حال در این شرایط تنها قیمت خروجیها از خودروسازیها مورد حساسیت قرار گرفته است. مصرفکنندگان طبیعتا متوجه میزان افزایش قیمت فولاد نمیشوند؛ آنچه برای آنها مهم است قیمت خودرو است. وی بیان میکند: دولت بهعنوان حامی تولیدکنندگان باید این موضوعات را تحلیل کرده و با دیدی همهجانبه به موضوعات، برای اتخاذ تصمیمی اقدام کند. بهنیا توضیح داد: درصورتیکه شورای رقابت برای کاهش قیمت به خودروسازان فشار آورد، دو پیامد مهم خواهد داشت. نخست آنکه فشار خودروسازان به قطعهسازان برای کاهش قیمت افزایش یافته و منجر به تعطیلی واحدهای قطعهسازی میشود و دوم آنکه حاشیه بازار خوردو رونق دوچندان میگیرد و فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش مییابد.
استفاده از قطعات چینی افزایش مییابد
وی افزود: در هرحال وقتی ورودیهای یککارخانه با افزایش قیمت روبهرو میشود نمیتوان انتظار داشت که قیمت خروجی بر منوال سابق باشد. اگر فشار به تولیدکننده افزایش یابد، او هم ناگزیر است در کاهش قیمت تمامشده اقداماتی انجام دهد که در این زمینه میتوان به استفاده از قطعات چینی بیکیفیت اشاره کرد.
قیمت جدید خودروهای پرتیراژ
با محاسبه کاهش سهدرصدی قیمت چهارخودروی پرتیراژ، میتوان به تعیین قیمت جدید ۲۹میلیونو۳۹۲هزارتومانی پژو۴۰۵ مدل SLX اشاره کرد که درواقع با افت ۹۰۹هزارتومانی همراه میشود. قیمت پژو۴۰۵ دوگانهسوز نیز با افت ۹۰۳هزارتومانی به ۲۹میلیونو۲۱۴هزارتومان میرسد. در مورد سمندالایکس بنزینی با موتور EF7 نیز میتوان به کاهش ۸۸۵هزارتومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۲۸میلیونو۶۲۸هزارتومانی اشاره کرد. قیمت جدید سمند LX دوگانهسوز نیز با کاهش ۹۵۳هزارتومانی به ۳۰میلیونو۸۱۸هزارتومان میرسد. در مورد کاهش قیمت انواع پراید نیز باید به تعیین قیمت جدید ۱۹میلیونو۵۱۹هزارتومانی سایپا ۱۳۱ مدل SX بر اساس قیمتگذاری جدید شورای رقابت اشاره کنیم که در واقع قیمت این خودرو ۶۰۳هزارتومان کاهش مییابد. قیمت سایپا۱۳۲ مدل SX نیز با کاهش ۶۰۶هزارتومانی به ۱۹میلیونو۶۰۲هزارتومان میرسد. در مورد سایپا۱۱۱ مدل SX نیز باید به کاهش ۶۱۳هزارتومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۱۹میلیونو۸۳۰هزارتومانی آن اشاره کرد. قیمت سایپا۱۴۱ مدل SX نیز طبق مصوبه جدید شورای رقابت ۵۷۹هزارتومان کاهش مییابد و به ۱۸میلیونو۷۳۷هزارتومان خواهد رسید. قیمت تیبا نیز از ۲۴میلیونو۱۸۳هزارتومان به ۲۳میلیونو۴۵۸هزارتومان خواهد رسید که افت ۷۲۵هزارتومانی را نشان میدهد.
قیمت پراید 600هزارتومان کاهش مییابد
اما با توجه به میزان کاهش قیمت که بهعنوان مثال در پراید 606هزارتومان برآورد میشود به اعتقاد دستاندرکاران این حوزه، کاهش قیمت جدید بیشتر نمایشی است و برای رفع فشارها و تلطیف فضای موجود صورت گرفته است. درهرحال پس از آنکه کمیسیون صنایع مجلس در مورد افزایش قیمت خودروها موضع گرفت و اعلام کرد شورای رقابت حق قیمتگذاری خودرو را ندارد و نباید به این مساله ورود پیدا کند، این شورا بر سر کاهش قیمت خودرو با خودروسازان توافق کرد. در این مورد اعضای کمیسیون صنایع همچنان تاکید دارند شورای رقابت فقط میتواند دستورالعمل قیمتگذاری خودرو را تدوین کند و تعیین قیمت خودرو توسط این شورا غیرقانونی است. اللهوردیدهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به «فارس» گفت: گزارش عملکرد شورای رقابت در مورد قیمتگذاری خودرو تهیه شده تا در صحن علنی مجلس قرائت شود. وی تصریح کرد: قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت، غیرقانونی است و این شورا نباید قیمت خودرو را تعیین کند. فرهاد بهنیا، عضو هیاتمدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفتوگو با «شرق» اظهار کرد: مشکل بهوجودآمده درواقع نه به خودروسازان مربوط میشود و نه قطعهسازان. مساله اصلی آن است که از 9ماه پیش تاکنون ورودیهای صنعت خودرو بین 30 تا 35درصد افزایش قیمت داشته است، حال در این شرایط تنها قیمت خروجیها از خودروسازیها مورد حساسیت قرار گرفته است. مصرفکنندگان طبیعتا متوجه میزان افزایش قیمت فولاد نمیشوند؛ آنچه برای آنها مهم است قیمت خودرو است. وی بیان میکند: دولت بهعنوان حامی تولیدکنندگان باید این موضوعات را تحلیل کرده و با دیدی همهجانبه به موضوعات، برای اتخاذ تصمیمی اقدام کند. بهنیا توضیح داد: درصورتیکه شورای رقابت برای کاهش قیمت به خودروسازان فشار آورد، دو پیامد مهم خواهد داشت. نخست آنکه فشار خودروسازان به قطعهسازان برای کاهش قیمت افزایش یافته و منجر به تعطیلی واحدهای قطعهسازی میشود و دوم آنکه حاشیه بازار خوردو رونق دوچندان میگیرد و فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش مییابد.
استفاده از قطعات چینی افزایش مییابد
وی افزود: در هرحال وقتی ورودیهای یککارخانه با افزایش قیمت روبهرو میشود نمیتوان انتظار داشت که قیمت خروجی بر منوال سابق باشد. اگر فشار به تولیدکننده افزایش یابد، او هم ناگزیر است در کاهش قیمت تمامشده اقداماتی انجام دهد که در این زمینه میتوان به استفاده از قطعات چینی بیکیفیت اشاره کرد.
قیمت جدید خودروهای پرتیراژ
با محاسبه کاهش سهدرصدی قیمت چهارخودروی پرتیراژ، میتوان به تعیین قیمت جدید ۲۹میلیونو۳۹۲هزارتومانی پژو۴۰۵ مدل SLX اشاره کرد که درواقع با افت ۹۰۹هزارتومانی همراه میشود. قیمت پژو۴۰۵ دوگانهسوز نیز با افت ۹۰۳هزارتومانی به ۲۹میلیونو۲۱۴هزارتومان میرسد. در مورد سمندالایکس بنزینی با موتور EF7 نیز میتوان به کاهش ۸۸۵هزارتومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۲۸میلیونو۶۲۸هزارتومانی اشاره کرد. قیمت جدید سمند LX دوگانهسوز نیز با کاهش ۹۵۳هزارتومانی به ۳۰میلیونو۸۱۸هزارتومان میرسد. در مورد کاهش قیمت انواع پراید نیز باید به تعیین قیمت جدید ۱۹میلیونو۵۱۹هزارتومانی سایپا ۱۳۱ مدل SX بر اساس قیمتگذاری جدید شورای رقابت اشاره کنیم که در واقع قیمت این خودرو ۶۰۳هزارتومان کاهش مییابد. قیمت سایپا۱۳۲ مدل SX نیز با کاهش ۶۰۶هزارتومانی به ۱۹میلیونو۶۰۲هزارتومان میرسد. در مورد سایپا۱۱۱ مدل SX نیز باید به کاهش ۶۱۳هزارتومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۱۹میلیونو۸۳۰هزارتومانی آن اشاره کرد. قیمت سایپا۱۴۱ مدل SX نیز طبق مصوبه جدید شورای رقابت ۵۷۹هزارتومان کاهش مییابد و به ۱۸میلیونو۷۳۷هزارتومان خواهد رسید. قیمت تیبا نیز از ۲۴میلیونو۱۸۳هزارتومان به ۲۳میلیونو۴۵۸هزارتومان خواهد رسید که افت ۷۲۵هزارتومانی را نشان میدهد.