|

5 گام استفاده از چسب بتن که باید بدانید!

5 گام استفاده از چسب بتن که باید بدانید!

کاربرد چسب بتن ترمیم و اتصال سطوح بتنی و آب بندی سازه می باشد. این محصول با توانایی بالا ، نقش مهمی در افزایش دوام و مقاومت سازه‌های بتنی دارد. چسب بتن شرکت بتن کاور با فرمولاسیون خاص خود، مقاومت عالی در برابر آب، یخ‌زدگی، و سایر شرایط محیطی مخرب را ارائه می‌دهد. استفاده از چسب بتن، به خصوص در مناطقی که در معرض دمای شدید یا رطوبت بالا قرار دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در حفظ یکپارچگی سازه‌های بتنی کمک شایانی می‌کند و عمر مفید آنها را افزایش می‌دهد. استفاده صحیح از چسب بتن می‌تواند تفاوت قابل توجهی در دوام و کیفیت پروژه‌های ساختمانی ایجاد کند.

 

برای اینکه بهترین بازخورد را از چسب بتن بگیرید، مطمئن شوید که دستورالعمل‌های تولیدکننده را دقیقاً دنبال کرده و مقدار مناسبی از محصول را برای پوشش کامل اعمال کنید . با رعایت نکاتی که در ادامه این مطلب عنوان می کنیم، پروژه‌های بتنی شما نه تنها مقاوم‌تر خواهند بود، بلکه عمر طولانی‌تری نیز خواهند داشت.

5 گام  استفاده از چسب بتن

در راهنمای گام به گام استفاده از چسب بتن به شما آموزش می دهیم چطور به بهترین شکل از این محصول در پروژه های خود استفاده کنید و کارایی محصول را بالا ببرید. در صورتی که نیاز به سفارش چسب بتن داشتید، می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان بتن کاور استفاده کنید. این محصول با کیفیت، که برای ترمیم ترک‌ها، پر کردن شکاف‌ها و افزایش چسبندگی بین سطوح بتنی استفاده می‌شود، نه تنها به افزایش دوام بتن کمک می‌کند بلکه به محافظت از سازه‌های بتنی در برابر عوامل مخرب محیطی نیز می‌پردازد.

  • گام اول : آماده‌سازی سطح

قبل از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که سطح مورد نظر برای استفاده از چسب بتن کاملاً تمیز و خشک و عاری از هر گونه عناصر سست باشد. هرگونه آلودگی، گرد و غبار، یا رطوبت می‌تواند بر کیفیت چسبندگی تأثیر منفی بگذارد. برای تمیز کردن سطح، از یک برس سخت استفاده کنید تا تمامی آلودگی‌ها را از بین ببرید. درصورت وجود شکاف حتما آنها توسط ترمیم کننده ها ، ترمیم شوند.

  • گام دوم: اختلاط چسب بتن

اگر چسب بتن شما نیاز به مخلوط شدن دارد، دقیقاً طبق دستورالعمل‌های تولیدکننده عمل کنید. مخلوط کردن بیش از حد یا کمتر می‌تواند بر عملکرد چسب تأثیر بگذارد. استفاده از یک مخلوط‌کن مناسب برای این کار توصیه می‌شود.

  • گام سوم: اعمال چسب بتن در ملات یا بتن

مقدار تعیین شده از چسب بتن را مطابق دستورالعمل به ملات اضافه نمایید

  • گام پنجم: مراقبت از بتن تا عمل آوری بهتر

برای عمل آوری و دسترسی به مقاومت بالا بهتر است بمدت 48 ساعت سطح کار اجرا شده با اسپری آب کیور گردد.

محصول چسب بتن

نسبت اختلاط چسب بتن و معرفی محصولات بتن کاور

نسبت اختلاط چسب بتن در مخلوط بتن به نسبت مواد مختلف مورد استفاده در تهیه بتن اشاره دارد. این نسبت به طور معمول به صورت وزنی یا حجمی بیان می‌شود و تاثیر مهمی بر ویژگی‌های بتن نهایی دارد. در بتن کاور مدل های مختلفی از این محصول را تولید می کنیم. چسب بتن آب بند G70، چسب بتن LATEX 90 و چسب بتن استحکامیG60 سه مدل از پرفروش ترین محصولات ما در این زمینه هستند. نسبت اختلاط هر یک از این محصولات متفاوت است و به طور کلی برای استفاده صحیح از انواع چسب بتن باید به توضیحات تولید کننده توجه کنید. کدهای مختلف چسب بتن تولیدی شرکت بتن کاور دارای خواص متفاوت و دوز مصرفی مختلفی می باشد. به طور مثال از چسب بتن استحکامی G60 به میزان 10 الی 20 درصد وزن سیمان مصرفی در بتن استفاده می شود و از چسب آب بند G70 به میزان 5 الی 10 درصد وزن سیمان استفاده می شود. هم چنین میزان استفاده چسب استحکامی آب بند لاتکس Latex90به مقدار 5 الی 10 درصد وزن سیمان مصرفی است.

خواص و اثرات چسب بتن

همانطور که اشاره کردیم، در بتن کارو محصولات چسب بتن با کدهای متفاوتی تولید می شود. هر کدام از این محصولات خواص و اثرات مربوط به خود را دارند. مثلا با استفاده از چسب بتن استحکامی G60 شما می توانید مقاومت کششی و خمشی بتن را افزایش بدهید. هم چنین با استفاده از این محصول قدرت چسبندگی و پیوستگی بین بتن جدید و قدیم زیاد می شود.

مزایا و کاربردهای چسب بتن در شرکت بتن کاور

این محصولات منطبق بر استانداردهای ASTM C1042 – ASTM C1059 – ASTM C 1440 تولید می شوند. در صورتی که شرایط نگهداری چسب بتن مناسب باشد، این محصول را می توانید یک سال پس از تاریخ ساخت نگهداری کنید. توصیه می شود در بسته بندی اولیه و انبار سرپوشیده و به دور از تابش مستقیم آفتاب محصولات را نگهداری کنید. دمای مناسب نگهداری چسب بتن 10-40 درجه سانتی گراد است. در ادامه می خواهیم در جدول مشخصات فیزیکی و شیمیایی این محصولات را با هم مقایسه کنیم.

عنوان محصول

چسب بتن استحکامی G60

چسب آب بند G70

چسب آب بند لاتکس ال 90

حالت فیزیکی

امولسیون غلیظ

مایع

امولسیون غلیظ

رنگ

سفید

شیری

سفید

حلال

آب

آب

آب

وزن مخصوص

1.1g/cm3

1.01g/cm3

1.15g/cm3

یون کلر

ندارد

ندارد

ندارد

 

خرید و قیمت چسب بتن

برای خرید انواع چسب بتن روی بتن کاور حساب باز کنید. محصولات چسب بتن در شرکت ما کدهای متفاوتی دارد که مشخصات، قیمت و نحوه مصرف هر کدام متفاوت است. قیمت چسب بتن بستگی به نوع و مقدار محصول مورد نیاز شما دارد. شما می توانید پیش از ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان بتن کاور استفاده کنید.

خرید چسب بتن

قیمت چسب بتن در شرکت ما منصفانه است زیرا ما تولید کننده این محصول هستیم و بهترین قیمت را ارائه می دهیم.

منبع : https://betoncover.com/ , https://homemate-shop.co.uk

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها