|

«اکسیوس» به نقل از منابع آگاه آمریکایی و اسرائیلی:

تعویق حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران به دلایل عملیاتی/ حمله دوشنبه شب اسرائیل به ایران لغو شد

در پی پاسخ نظامی ایران، یک رسانه اعلام کرد که اسرائیل در نظر داشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند.

تعویق حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران به دلایل عملیاتی/ حمله دوشنبه شب اسرائیل به ایران لغو شد

به گزارش شبکه شرق، مسئولان اسرائیلی و آمریکایی به وبگاه آمریکایی «اکسیوس» اعلام کردند که اسرائیل تصمیم گرفته است پاسخ به حمله موشکی و پهپادی ایران را به تاخیر بیندازد.

در پی پاسخ نظامی ایران به اسرائیل، یک رسانه اعلام کرد که اسرائیل در نظر داشت «دوشنبه شب» به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند.

رسانه آمریکایی «اکسیوس»، از قول پنج منبع آگاه آمریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظر داشت «دوشنبه شب» به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند.

این منبع در ادامه افزود: «حمله دوشنبه شب اسرائیل به ایران «به دلایل عملیاتی» لغو شد.»

همچنین «بلومبرگ» از قول منابع آگاه اعلام کرد: «کشورهای گروه ۷، در واکنش به حمله ایران به اسرائیل، در حال بررسی اعمال تحریم‌هایی علیه شرکت هواپیمایی ایران(ایران ایر) هستند.»

«سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل» نیز اعلام کرد: خاخام‌های ارشد هشدار دادند که حمله به ایران برای اسرائیل خطرناک است.

آریه درعی، عضو ناظر شورای جنگ اسرائیل و رهبر حزب شاس، مخالفت قاطع خود را با حمله به ایران اعلام کرد. گفتنی است که حزب شاس، ۱۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را در اختیار دارد.

حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران حداقل ۲ بار به تعویق افتاده است

پایگاه خبری «اکسیوس» در گزارشی به نقل از چندین مقام آمریکایی و اسرائیل گزارش داده که تاکنون دست‌کم، دو بار حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران به تعویق افتاده است.

 

اکسیوس مدعی شد: «آخرین بار، روز دوشنبه بود که اسرائیل به مقام‌های آمریکایی اعلام کرد که پاسخ این کشور به حمله ایران قطعی است، اگرچه آنها پس از آن اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند منتظر بمانند.»

بر اساس اعلام اکسیوس، «اسرائیل در نظر داشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند.:

این رسانه اضافه کرده که «این حمله طراحی شده «به دلایل عملیاتی» انجام نشده است.»

 

 اسرائیل تعویق حمله به ایران را به بایدن اطلاع داده است

همچنین «العالم» در این زمینه نوشت: مسئولان اسرائیلی به وبگاه آمریکایی «اکسیوس» اعلام کردند که اسرائیل تصمیم گرفته است پاسخ به حمله موشکی و پهپادی ایران را به تاخیر بیندازد.

مسئولان اسرائیلی در گفت‌وگو با سایت «اکسیوس» اعلام کردند تل‌آویو به فکر حمله تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی ایران است، ولی تصمیم گرفته پاسخ را به تاخیر بیندازد.

این منابع تاکید کردند که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از اسرائیل خواسته است در هرگونه اقدام تلافی‌جویانه علیه تهران محتاطانه عمل کند.

به ادعای این منابع، کابینه جنگ اسرائیل تصمیم گرفته حمله علیه ایران را به دلایل عملیاتی به تعویق بیندازد.

رر مقابل، منابع آمریکایی به «اکسیوس» اعلام کردند که «واشنگتن در مورد حجم و زمان حمله احتمالی اسرائیل به ایران مطمئن نیست، ولی اسرائیل به دولت بایدن، روز گذشته اطلاع داد که تصمیم گرفته است حمله به ایران را به تعویق بیندازد.»

در همین راستا، یک مسئول آمریکایی تایید کرد که «اسرائیل تاکید کرده است که واشنگتن را در جریان تصمیمش درباره ایران قرار خواهد داد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد شنبه اعلام کرد در پاسخ به حملات اخیر اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در اسرائیل شلیک کرده است.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها