|

العالم فی 60 ثانیة

از سرعت اینترنت ثابت و سیار امارات تا جشنواره فرهنگ و هنر بابل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان، شفق نیوز، العربی الجدید، الامارات الیوم والخلیج اونلاین.

از سرعت اینترنت ثابت و سیار امارات تا جشنواره فرهنگ و هنر بابل
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: رتبه دوم امارات از نظر سرعت اینترنت ثابت و سیار درجهان

امارات در پایان سه ماهه اول سال جاری با 3 پله ارتقاء نسبت به رتبه خود در ماه فوریه و 5 رتبه از رتبه خود، رتبه اول جهان عرب و منطقه و رتبه دوم جهان را در سرعت خدمات اینترنت ثابت و سیار کسب کرد. 

سرعت اینترنت ثابت در بازار محلی امارات به 276 مگابیت در ثانیه رسید و پس از سنگاپور در رتبه دوم قرار گرفت و از چندین کشور دارای زیرساخت کارآمد مانند هنگ کنگ که به سرعت 274.2 مگابیت، شیلی 265.1 مگابیت، ایالات متحده 254.1 مگابیت دست یافت، پیشی گرفت. 

داده‌ها نشان می‌دهد که بازار میانگین سرعت اینترنت تلفن همراه در شبکه‌های اپراتورهای محلی 296 مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده است، پس از آن بازار کویت با 228.6 مگابیت و ایسلند با سرعت 158.3 مگابیت قرار دارند.

 

الخلیج اونلاین: دولت جدید کویت در هفته جاری تشکیل می‌شود

 منابع کویتی پیش بینی کردند که دولت جدید کویت طی هفته جاری و پس از گذشت چند روز از مکلف کردن احمد العبدالله الصباح، نخست وزیر جدید به تشکیل دولت، تشکیل شود.

روزنامه السیاسه کویت به نقل از منابع آگاه و مطلع نوشت که نخست وزیر جدید گام بزرگی را در مسیر تشکیل دولت برداشته و در حال نهایی کردن اقدامات خود برای تشکیل دولت است.

این منابع توضیح دادند که در کابینه جدید، شماری از وزرای دولت مستعفی که شایستگی خود را ثابت کردند، حضور خواهند داشت.

به گفته این منابع، تنها در حد 3 الی 4 وزیر تغییر خواهد کرد و نیروهای جدید جایگزین خواهند شد.

گفتنی است مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت 15 آوریل احمد العبدالله الاحمد الصباح را به عنوان نخست وزیر کویت منصوب کرد.

 

 

شفق نیوز: آغاز به کار جشنواره فرهنگ و هنر بابل

فعالیت های یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ و هنر جهانی بابل، روز جمعه با مشارکت  کشورهای عربی و دیگر کشورها در شهر حله عراق آغاز به کار کرد.

علی الشلاه، رئیس برگزاری این جشنواره در مراسم افتتاحیه تأکید کرد که جشنواره امسال با تجلیل از فرهنگ فلسطین و هنر فاخر آن برگزار می شود.

وی افزود که در روزهای آینده شاهد حضور گسترده و جشن بزرگ همه فرهنگ‌های عراقی خواهیم بود.

الشلاه خاطر نشان کرد آخرین روز برگزاری این جشنواره به فرهنگ کردی اختصاص خواهد داشت و با حضور مدعوین از کشورهای سراسر جهان، شاهد این موفقیت، این حضور و شکوه شایسته عراق خواهیم بود.

 

 

الامارات الیوم: فرودگاه بین المللی دبی دوباره دنیا را به هم متصل می کند

فرودگاه بین‌المللی دبی، بزرگ‌ترین مرکز حمل‌ونقل هوایی جهان، به تدریج به ظرفیت کامل و برنامه پروازهای معمول خود باز می‌گردد، به طوری که خطوط هوایی امارات از صبح امروز شنبه 20 آوریل و فلای‌دبی بازگشت همه پروازهای عادی خود را به حالت عادی اعلام کرد. کل برنامه پرواز خود را از ترمینال های 2 و 3 فرودگاه انجام می دهد.

رئیس شرکت هواپیمایی امارات، سر تیم کلارک، گفت که از صبح امروز شنبه، 20 آوریل، همه پروازهای عادی ما به حالت عادی بازگشته است.

«پل گریفیث» رئیس اجرایی شرکت فرودگاه‌های دبی اعلام کرد این فرودگاه تمامی تلاش خود را برای بازگرداندن هرچه سریعتر اوضاع و عملیات نقل انتقال به حالت عادی و کمک به مسافرانی که به علت شرایط آب و هوایی استثنایی پروازهای شان لغو یا با تاخیر مواجه شده است انجام می‌دهند.

 

 

العربی الجدید: راه اندازی صدور روادید الکترونیک در سوریه از ماه آینده

سوریه در گامی که امید است منجر به افزایش شمار گردشگران این کشور شود، خدمت روادید الکترونیک را از ماه مه سال جاری ارائه می‌دهد.

محمد رامی مرتینی، وزیر گردشگری سوریه توضیح داد که کسی که تمایل به ورود به سوریه را دارد دیگر نیاز نیست به سفارت یا کنسولگری مراجعه کند بلکه درخواست خود را از طریق سکوی الکترونیک ثبت و نتیجه را حداکثر تا 72 ساعت دریافت می‌کند.

وی افزود که راه‌اندازی سکوی اعطای روادید الکترونیک، با هدف فائق آمدن بر شرایط سخت گردشگری کشور به خصوص برای کسانی است که سوریه در کشورهایشان سفارت یا کنسولگری ندارد.

وزیر گردشگری سوریه درباره هزینه صدور روادید نیز اشاره کرد که دو گزینه وجود دارد و آن پرداخت الکترونیک و یا پرداخت هزینه به هنگام ورود به کشور است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها