|

علیرضا بیگی، نماینده مجلس:

بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور رأساً آن را اداره می‌کند

یک نماینده مجلس گفت: کسی از مجلس بابت بازگشت گشت ارشاد کسب نظر نکرده و دولت و وزارت کشور راسا گشت ارشاد را اداره می‌کنند.

بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور رأساً آن را اداره می‌کند

به گزارش شبکه شرق، خیابان‌ها بازگشته و کماکان ویدئو‌هایی از برخورد‌های گشت ارشاد با مردم منتشر می‌شود. در این بین مشخص نیست با دستور کدام نهاد و چه اشخاصی گشت ارشاد به خیابان‌ها بازگشته و بدون در نظر گرفتن نتایج عملکرد خود در گذشته، به همان شیوه در حال ادامه‌ی فعالیت است.

علیرضا بیگی، نماینده مجلس، درباره بازگشت گشت ارشاد و نقش دولت  گفت: گشت ارشاد طرح دولت است. لایحه دولت برای عفاف و حجاب چندی پیش به مجلس آمد و در کمیسیون فرهنگی پیگیری شد. وزارت کشور موضوع گشت ارشاد را اداره می‌کند. من به عنوان نماینده مردم چندین بار وزیر کشور را مورد سؤال قرار دادم و به همین واسطه رد صلاحیت شدم. در خصوص حوادث ۱۴۰۱ و غلط بودن کارکرد وزارت کشور و نیرو انتظامی، وزیر کشور را استیضاح کردیم و در جلسه شورا نگهبان هم به من گفتند که شما به خاطر مواضعتان بابت گشت ارشاد و حوادث ۱۴۰۱ رد صلاحیت شدید.

او افزود: کسی از مجلس بابت بازگشت گشت ارشاد کسب نظر نکرده و دولت و وزارت کشور راسا گشت ارشاد را اداره می‌کنند.

وی در ادامه در رابطه با تاریخچه گشت ارشاد بیان کرد: گشت ارشاد در زمان دولت احمدی نژاد مطرح نشد، اتفاقاً احمدی نژاد مخالف گشت ارشاد بود. آقای مطهری در مجلس هشتم از احمدی نژاد سؤال کرد که چرا جلو کار گشت ارشاد را گرفته‌اید؟ اولین بار که از احمدی نژاد هم از سوی مجلس سؤال شد، مربوط به همین مسأله بود. آقای پزشکیان هم امضا‌کننده بودند. اساساً بقا احمدی مقدم در این بود که می‌گفت من می‌خواهم گشت ارشاد را ادامه دهم، اما احمدی نژاد نمی‌گذارد.

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست ائمه جمعه ایشان چنین مسأله را مطرح کردند. الان هم اداره کار توسط وزارت کشور انجام می‌شود. این شیوه هم جواب نمی‌دهد و تاکنون هم جواب نداده است.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها