|

گفت‌وگوی هنیه با عمان درباره آتش‌بس در غزه/ عمان: جامعه جهانی مداخله کند

عمان جامعه جهانی را به مداخله فوری برای توقف جنگ و نقض قانون بین‌المللی بشردوستانه و دیگر قوانین بین‌المللی فراخواند.

گفت‌وگوی هنیه با عمان درباره آتش‌بس در غزه/ عمان: جامعه جهانی مداخله کند

به گزارش شبکه شرق، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (سه شنبه) با وزیر امور خارجه عمان تلفنی گفت‌وگو و تحولات نوار غزه را بررسی کرد.

«اسماعیل هنیه» امروز با «بدر البوسیعدی» وزیر امور خارجه عمان تلفنی درباره پیشنهاد برقراری آتش‌بس در نوار غزه و حمایت طرف فلسطینی از این پیشنهاد، گفت‌وگو کرد.

در همین ارتباط وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای از تداوم تشدید حملات رژیم اسراییل به نوار غزه و یورش به گذرگاه رفح ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه درباره عواقب عملیات نظامی در گذرگاه رفح و نتایج فاجعه‌بار آن هشدار داده شده و آمده است که این عملیات ممکن است به گسترش دامنه درگیری و تنش در منطقه منجر شود.

 

عمان همچنین جامعه جهانی را به مداخله فوری برای توقف جنگ و نقض قانون بین‌المللی بشردوستانه و دیگر قوانین بین‌المللی فراخواند.

جنبش حماس دوشنبه شب (دیشب) موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم اسراییل حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم اسراییل از بامداد امروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها