|

العالم فی 60 ثانیة

از افزایش 16 درصدی درآمد شرکت تاکسی دبی تا برنامه عراق برای پروازهای جدید

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، شفق نیوز، الفرات نیوز، الجزیره، الامارات الیوم و العربی الجدید.

از افزایش 16 درصدی درآمد شرکت تاکسی دبی تا برنامه عراق برای پروازهای جدید
خبرنگار: ذلفا معیل

 

الامارات الیوم: 

افزایش 16 درصدی درآمد شرکت تاکسی دبی 

شرکت تاکسی دبی PJSC، ارائه دهنده پیشرو راه حل های جابجایی جامع در دبی، امروز نتایج مالی خود را برای سه ماه منتهی به 31 مارس 2024 اعلام کرد.

این شرکت در سه ماهه اول سال 2024 به رشد سریع و قوی خود ادامه داد، به لطف بهبود عملکرد مالی تمام بخش‌هایش، درآمدهای آن در سه ماهه 16 درصد افزایش یافت و به 558.4 میلیون درهم رسید. بخش لیموزین نیز با افزایش درآمد 7 درصدی نسبت به سال قبل و 17 درصدی نسبت به سه ماهه قبل، عملکرد قوی را شاهد بود.

درآمد بخش اتوبوسرانی با افزایش 28 درصدی نسبت به سال قبل به 37 میلیون درهم رسید که نتیجه افزایش حجم ناوگان و قراردادهای خدمات جدید است.

 

شفق نیوز: 

تولید بیش از 2 میلیون تن سیمان در عراق طی 3 ماه نخست 2024

شرکت کل سیمان عراق یکی از شرکت های وابسته به وزارت صنعت و معدن عراق، از پیشرفت قابل ملاحظه تولید طی 3 ماه نخست سال جاری خبر داد.

این شرکت اشاره کرد که تولید سیمان در این 3 ماه و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 22 درصد رشد کرده است.

حیدر هادی علی، مدیرکل شرکت سیمان عراق گفت که در 3 ماه نخست سال جاری، 2 میلیون و 356 هزار و 975 تن سیمان تولید شده است. وی تاکید کرد که کارخانه های این شرکت، سیمان عادی، سیمان مقاوم، سیمان آهکی، سیمان سوپر و سیمان ویژه چاه های نفتی تولید می کنند.

 

الجزیره: 

موج بازداشت‌های گسترده فلسطینیان در کرانه باختری

نظامیان اسرائیلی روز چهارشنبه به چندین شهر و شهرک در کرانه باختری اشغالی یورش بردند و پس از بازرسی تعدادی از منازل، ده‌ها فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع امنیتی و باشگاه اسرای فلسطینی در شهر جنین گزارش دادند نیروهای اشغالگر دو مرد جوان را پس از یورش به منازل آنها، و به هم ریختن محتویات منزل آنان، و توقیف مبالغی پول بازداشت کردند و به حفاری در اطراف منزل مجدی یاسین شهروند فلسطینی مبادرت کردند و یک جوان از اهالی اردوگاه جنین را نیز هنگام عبور از یک ایست بازرسی نظامی در نزدیکی رام الله بازداشت کردند.

نظامیان اسرائیلی همچنین به شهر سعیر در شمال الخلیل در کرانه باختری اشغالی یورش بردند و تعدادی را بازداشت کردند.

 

الفرات نیوز: 

عراق در صدد برقراری پرواز به 3 مقصد جدید

وزارت حمل و نقل عراق قصد دارد، پروازهای جدیدی به مقاصد اندونزی، چین و تونس برقرار کند. میثم الصافی، سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق گفت که این وزارتخانه، مجموعه اقدامات جدید و موثری برای توسعه بخش حمل و نقل هوایی از طریق اتکا بر سیستم های جهانی بازرسی و گشایش فرودگاه بین المللی بغداد به روی شهروندان اتخاذ کرده است.

الصافی اشاره کرد که این وزارتخانه در تلاش برای افتتاح بیش از یک پرواز به مقاصد اندونزی، چین و تونس پس از توافق با این کشورها برای پروازهای هفتگی در گام نخست و سپس افزایش شمار پروازها براساس امکان سنجی اقتصادی است.

 

العربی الجدید: 

وام بیش از یک میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به اردن

صندوق بین المللی پول از اعطای وامی به ارزش 1.2 میلیارد دلار با بازه زمانی چهار ساله در چارچوب تسهیلات این صندوق خبر داد.

بشر الخصاونه نخست وزیر اردن اعلام کرد همکاری و شراکت اردن با صندوق بین المللی پول منجر به دستیابی به توافق بر سر برنامه ملی جدید برای اصلاحات اقتصادی در این کشور شده است.

گفتنی است صندوق بین‌المللی پول ژانویه گذشته اعلام کرد هیئت اجرایی این صندوق برنامه وام جدیدی به ارزش 1.2 میلیارد دلار برای اردن طی یک دوره 4 ساله برای حمایت از اصلاحات اقتصادی در این کشور تصویب کرده است که این وام و جایگزین برنامه های قبلی خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها