|

سیل مرگبار در سیستان و بلوچستان؛ تعداد جان‌باختگان سیلاب اعلام شد/ ویدئو

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره تعداد جان‌باختگان سیل سیستان و بلوچستان توضیحاتی ارائه کرد.

سیل مرگبار در سیستان و بلوچستان؛ تعداد جان‌باختگان سیلاب اعلام شد/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره حادثه جان باختن سه نفر در سیل سیستان و بلوچستان توضیح داد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: «مرگ سه نفر، مربوط به سیلاب هایی بود که دیروز در سیستان و بلوچستان داشتیم. هشدار قرمز مربوط به امروز بود و تا این لحظه، سه مصدوم در منطقه عسلویه داشتیم. توصیه ما به هموطنان این است که از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، دهانه پل‌ها و حاشیه سدها پرهیز کنند.»

همچنین در پی هشدارهای هواشناسی استان جلسه مدیریت بحران در استانداری تشکیل شد.

استاندار سیستان و بلوچستان، در این جلسه با توجه هشدار وضعیت قرمز هواشناسی از آمادگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کاهش میزان خسارات احتمالی خبر داد.

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان افزود: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰ درصد قرار دارد و هر یک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: از روزهای گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شد بطوریکه علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس سدهای جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی‌های ۱۲۰ میلی متری بویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و زنان که نزدیک زایمان آن است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

او آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و گفت: مردم به اطلاعیه‌ها، هشدارها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

شهرام مبارکی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیل در برخی مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان، تمام تیم‌های راهداری در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و تجهیزات راهداری به‌طور کامل آماده به‌کارگیری شده است. جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است تا در صورت بروز هرگونه حادثه، عملیات امدادرسانی به نحو مطلوب انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از مردم خواست قبل از شروع سفر، با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند و با اطلاع از وضعیت راه‌ها به سفر بروند.

پیدا شدن اجساد سه کارگر از ۴ مفقودشده راه‌آهن در سیل سیستان و بلوچستان

ایلنا نوشت: یک منبع کارگری در سیستان و بلوچستان از پیدا شدن پیکر بیجان سه نفر از چهار کارگر راه‌آهن در سیلاب منطقه «کارواندر» شهرستان خاش سیستان و بلوچستان خبر داد.

به دنبال وقوع سیلاب بر اثر بارندگی‌هایی که در عصر روز یکشنبه هفته جاری در منطقه «کارواندر» شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان رخ داد، چهار کارگر راه‌سازی که با لودر قصد بازگشایی مسیر را داشتند؛ در رودخانه «دامن» دچار حادثه سیلاب شدند که تلاش برای پیدا کردن جسد یکی از کارگران ادامه دارد.

یک منبع کارگری گفت: روز دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) پیکر سه مفقودی که ناپدید شده بودند، حدودا پنج کیلومتر پایین‌تر از محل حادثه یافت شدند و تلاش برای پیدا کردن نفر چهارم از سوی امدادگران و مردم محلی همچنان ادامه دارد.

از قرار معلوم هویت این سه کارگر که گفته می‌شود از مهندسین راهسازی راه‌آهن بودند، «احسان نظری»، «محمدرضا ریحانی» و «منصور دلیری» اعلام شده است که همگی ساکن رفسنجان هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها