|

خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس

کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس

به گزارش شبکه شرق، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای خبر از تایید مدارک مرتبط با واگذاری دو باشگاه سرخابی توسط AFC داد.

مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در آیین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی جا دارد بابت این واگذاری تبریک بگویم. فکر می‌کنم یک بیماری چهل‌ساله درمان شده است. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده در انتظار دو باشگاه باشد.

او افزود: در جهان، صنعت ورزش چیزی نزدیک به دو درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد. کشورهای حاشیه ما قرار است سه درصد اختصاص دهد. لازم است کشور ما هم روی این موضوع سرمایه گذاری لازم کند.

زارعی در ادامه تاکید کرد: بعد از ارسال اسناد واگذاری دو باشگاه با AFC هماهنگی های لازم صورت گرفت که مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت و خوشبختانه دیگر مشکلی نیست. امیدوارم بقیه نواقص هم برطرف شود تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تاکید کرد: روز گذشته، یک جلسه چهار ساعته با مسئولان سازمان لیگ و شرکت توسعه داشتیم تا اتفاقات خوبی برای ورزشگاه آزادی هم رخ بدهد.

آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس برگزار شد

آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) در ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این مراسم «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «ابراهیم بازیان» سرپرست سازمان خصوصی سازی، «رضا درویش» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، «علی خطیر» مدیرعامل استقلال، «مهدی محمدنبی» نایب رئیس فدراسیون فوتبال و «مصطفی زارعی» رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال حضور دارند.

اواخر فروردین سال ۱۴۰۳، سازمان خصوصی‌سازی آگهی واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را منتشر و قیمت پایه و شرایط عرضه سهام این باشگاه‌ها را اعلام کرد.

پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح روز دوشنبه در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

در این مراسم سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: با واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و استقلال با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه ارکان مرتبط، بخشی از اقتصاد دولتی مردمی‌سازی می شود.

او بیان‌داشت: پیرو تلاش‌های انجام شده در بیش از ۲ دهه از تاریخ تصویب واگذاری این دو باشگاه بزرگ، در  نهایت امروز این قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید و با برگزاری این آیین به طور رسمی واگذاری دو باشگاه بزرگ و نام آور فوتبال ایران از دولت به بخش خصوصی نهایی می شود.

بازیان ابراز امیدواری کرد: پنجم اردیبهشت روز آغاز شکوفایی و پیشرفت فوتبال ایران و نقطه عطفی در جهت شکوفایی بیشتر فعالیت‌های پیش روی این دو باشگاه باشد.

او تاکید کرد: در این مرحله از برگزاری مزایده که به طور کاملاً شفاف در بازار فرابورس انجام شد، امید و هوای تازه‌ای در جریان مدیریتی این باشگاه ایجاد شد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی ادامه‌داد: در این دوره از پس از برگزاری هشت مزایده، بالاخره واگذاری این دو باشگاه با همت وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از دولت و همسو با وزارت ورزش و جوانان و در یک نگاه همگام و همه جانبه با تمام ارکانی که در یک بازه زمانی نقشی در شکل‌گیری این اتفاق را داشتند، در یک زمان اندک کمتر از دو ماه به ثمر رسید.

او با تاکید بر اینکه همت دولت از جمله وزیر ورزش و وزیر اقتصاد این اتفاق را شکل دادف اظهار داشت: در گام نخست پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران، ۱۰ درصد از سهام آنها به مردم واگذار شده بود و این در دولت سیزدهم اتفاق افتاد که اگر نبود این اقدام، امروز توفیق واگذاری این دو باشگاه را نداشتیم.

بازیان اضافه‌ کرد: سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از وزارت اقتصاد توانست در سال جدید این امر مهم و مورد تاکید رئیس جمهوری هیات را طی یک حرکت هماهنگ و همسو انجام دهد.

در تاریخ سوم اردیبهشت ۱۴۰۳، مزایده واگذاری پرسپولیس استقلال در فرابورس انجام شد و هلدینگ بزرگ خلیج فارس ۸۵ درصد سهم باشگاه استقلال را خریداری کرد.

همچنین کنسرسیوم بانکی با سهام متناسب و با حضور بانک شهر به عنوان یکی از بانک‌های وابسته به مدیریت شهری و همچنین بانک تجارت، بانک رفاه، بانک صادرات، بانک اقتصاد نوین و بانک ملت، داوطلب خرید ۸۵ درصد سهام پرسپولیس شدند.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها