|

معرفي کتاب

راه استارت‌آپي
استارت‌آپ‌ها دنياي ما را تغيير داده‌اند؛ از اوبر در آمريکا گرفته تا اسنپ در ايران. زندگي ما را متحول و روش زيستن ما را دگرگون کرده‌اند. استارت‌آپ‌ها اغلب شرکت‌هاي کوچک مقياس‌پذير در حال رشد هستند؛ با افرادي ريسک‌پذير و خلاق. سازمان‌هاي بزرگ و بالغ اما اين‌گونه نيستند. رشد کرده‌اند و به ثبات رسيده‌اند. سهم بازار مشخص دارند و مشتريان خود را با محصولات و خدمات خود سرويس مي‌دهند.
اين ثبات اگرچه مي‌تواند براي آنها مفيد باشد ولي مي‌تواند شمشير دولبه‌اي باشد که آنها را به سکون و عدم تحرک بکشاند. عدم تحرکي که مي‌تواند آنها را آرام‌آرام از گردونه رقابت‌ها خارج کرده و جايگاه خود را در بازار از دست بدهند. تجربه نوکيا با بيش از يک ميليارد مشتري در سال 2007 و رهبري بازار و جايگاه ضعيف آن در سال 2017 نشان‌دهنده اين است که شرکت‌هاي بزرگ هم نمي‌توانند خود را مصون از اثرات بازار بدانند. کتاب راه استارت‌آپي مسيري است که تلاش مي‌کند راه و روشي را که استارت‌آپ‌ها استفاده مي‌کنند، در سازمان‌ها و شرکت‌هاي بزرگ به‌کار برد. تزريق روحيه کارآفرينانه، تأکيد بر خلاقيت و استفاده از ايده‌هاي کارکنان در فرايندها و فائق‌آمدن بر مشکلات سازماني به عنوان اصول راه استارت‌آپي در اين کتاب تشريح مي‌شوند.
در بازار رقابتي کنوني هر شرکتي مي‏تواند و بايد از اين اصول استارت‌آپي بهره برد و اگر نبرد احتمالا يک استارت‌آپ همه سهم‏‏ بازارش را تصرف خواهد کرد.

راه استارت‌آپي
استارت‌آپ‌ها دنياي ما را تغيير داده‌اند؛ از اوبر در آمريکا گرفته تا اسنپ در ايران. زندگي ما را متحول و روش زيستن ما را دگرگون کرده‌اند. استارت‌آپ‌ها اغلب شرکت‌هاي کوچک مقياس‌پذير در حال رشد هستند؛ با افرادي ريسک‌پذير و خلاق. سازمان‌هاي بزرگ و بالغ اما اين‌گونه نيستند. رشد کرده‌اند و به ثبات رسيده‌اند. سهم بازار مشخص دارند و مشتريان خود را با محصولات و خدمات خود سرويس مي‌دهند.
اين ثبات اگرچه مي‌تواند براي آنها مفيد باشد ولي مي‌تواند شمشير دولبه‌اي باشد که آنها را به سکون و عدم تحرک بکشاند. عدم تحرکي که مي‌تواند آنها را آرام‌آرام از گردونه رقابت‌ها خارج کرده و جايگاه خود را در بازار از دست بدهند. تجربه نوکيا با بيش از يک ميليارد مشتري در سال 2007 و رهبري بازار و جايگاه ضعيف آن در سال 2017 نشان‌دهنده اين است که شرکت‌هاي بزرگ هم نمي‌توانند خود را مصون از اثرات بازار بدانند. کتاب راه استارت‌آپي مسيري است که تلاش مي‌کند راه و روشي را که استارت‌آپ‌ها استفاده مي‌کنند، در سازمان‌ها و شرکت‌هاي بزرگ به‌کار برد. تزريق روحيه کارآفرينانه، تأکيد بر خلاقيت و استفاده از ايده‌هاي کارکنان در فرايندها و فائق‌آمدن بر مشکلات سازماني به عنوان اصول راه استارت‌آپي در اين کتاب تشريح مي‌شوند.
در بازار رقابتي کنوني هر شرکتي مي‏تواند و بايد از اين اصول استارت‌آپي بهره برد و اگر نبرد احتمالا يک استارت‌آپ همه سهم‏‏ بازارش را تصرف خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها