معرفي کتاب
راه استارتآپي
استارتآپها دنياي ما را تغيير دادهاند؛ از اوبر در آمريکا گرفته تا اسنپ در ايران. زندگي ما را متحول و روش زيستن ما را دگرگون کردهاند. استارتآپها اغلب شرکتهاي کوچک مقياسپذير در حال رشد هستند؛ با افرادي ريسکپذير و خلاق. سازمانهاي بزرگ و بالغ اما اينگونه نيستند. رشد کردهاند و به ثبات رسيدهاند. سهم بازار مشخص دارند و مشتريان خود را با محصولات و خدمات خود سرويس ميدهند.
اين ثبات اگرچه ميتواند براي آنها مفيد باشد ولي ميتواند شمشير دولبهاي باشد که آنها را به سکون و عدم تحرک بکشاند. عدم تحرکي که ميتواند آنها را آرامآرام از گردونه رقابتها خارج کرده و جايگاه خود را در بازار از دست بدهند. تجربه نوکيا با بيش از يک ميليارد مشتري در سال 2007 و رهبري بازار و جايگاه ضعيف آن در سال 2017 نشاندهنده اين است که شرکتهاي بزرگ هم نميتوانند خود را مصون از اثرات بازار بدانند. کتاب راه استارتآپي مسيري است که تلاش ميکند راه و روشي را که استارتآپها استفاده ميکنند، در سازمانها و شرکتهاي بزرگ بهکار برد. تزريق روحيه کارآفرينانه، تأکيد بر خلاقيت و استفاده از ايدههاي کارکنان در فرايندها و فائقآمدن بر مشکلات سازماني به عنوان اصول راه استارتآپي در اين کتاب تشريح ميشوند.
در بازار رقابتي کنوني هر شرکتي ميتواند و بايد از اين اصول استارتآپي بهره برد و اگر نبرد احتمالا يک استارتآپ همه سهم بازارش را تصرف خواهد کرد.
راه استارتآپي
استارتآپها دنياي ما را تغيير دادهاند؛ از اوبر در آمريکا گرفته تا اسنپ در ايران. زندگي ما را متحول و روش زيستن ما را دگرگون کردهاند. استارتآپها اغلب شرکتهاي کوچک مقياسپذير در حال رشد هستند؛ با افرادي ريسکپذير و خلاق. سازمانهاي بزرگ و بالغ اما اينگونه نيستند. رشد کردهاند و به ثبات رسيدهاند. سهم بازار مشخص دارند و مشتريان خود را با محصولات و خدمات خود سرويس ميدهند.
اين ثبات اگرچه ميتواند براي آنها مفيد باشد ولي ميتواند شمشير دولبهاي باشد که آنها را به سکون و عدم تحرک بکشاند. عدم تحرکي که ميتواند آنها را آرامآرام از گردونه رقابتها خارج کرده و جايگاه خود را در بازار از دست بدهند. تجربه نوکيا با بيش از يک ميليارد مشتري در سال 2007 و رهبري بازار و جايگاه ضعيف آن در سال 2017 نشاندهنده اين است که شرکتهاي بزرگ هم نميتوانند خود را مصون از اثرات بازار بدانند. کتاب راه استارتآپي مسيري است که تلاش ميکند راه و روشي را که استارتآپها استفاده ميکنند، در سازمانها و شرکتهاي بزرگ بهکار برد. تزريق روحيه کارآفرينانه، تأکيد بر خلاقيت و استفاده از ايدههاي کارکنان در فرايندها و فائقآمدن بر مشکلات سازماني به عنوان اصول راه استارتآپي در اين کتاب تشريح ميشوند.
در بازار رقابتي کنوني هر شرکتي ميتواند و بايد از اين اصول استارتآپي بهره برد و اگر نبرد احتمالا يک استارتآپ همه سهم بازارش را تصرف خواهد کرد.