|

افزایش تا ۲ میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از افزایش تا ۲ میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد.

افزایش تا ۲ میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از افزایش تا ۲ میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر اکثر سرایداران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و حقوق آن‌ها در حدود ۱۰ میلیون تومان است.

علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی در خصوص گلایه سرایداران مبنی بر عدم افزایش ۳۰ درصد حقوق‌شان، اظهار کرد: سرایداران در آموزش و پرورش با سایر نیرو‌های خدماتی متفاوت هستند؛ این عزیزان به نوعی هم نگهبان اموال مدرسه، هم نیروی خدماتی، هم نامه‌رسان مدرسه هم و هم بابای مدرسه هستند و ما آن‌ها را جزئی از نظام تعلیم و تربیت می‌دانیم فلذا معتقدیم از نظر پرداختی باید حداقل حقوق را برای آن‌ها در نظر نگیریم.

وی با بیان اینکه از فروردین امسال تا ۲ میلیون تومان مازاد بر حقوقشان پرداختی خواهیم داشت، افزود: البته میزان این مبلغ بستگی به این دارد که سرایدار در چه مدرسه‌ای کار می‌کند و چه تعداد دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

فرهادی با تأکید بر اینکه معتقدیم حقوق سرایداران مدارس کم است و اگر بتوانیم باز هم اضافه می‌کنیم، ادامه داد: با توجه به زحمتی که بر دوشش سرایداران مدارس است، اعتراض آن‌ها را ناحق نمی‌دانیم، اما در حال حاضر کمک ما ناظر به قانون و اعتباراتی که داریم، همین است.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا حقوق سرایداران مدارس پایین است»، گفت: مشکل تعیین کف حقوقی است که برای مستخدمین است. چون این عزیزان مدرک تحصیلی دیپلم و پایین‌تر هستند و معمولا حداقل حقوق را دریافت می‌کنند. اکثر این افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و در حال حاضر حقوق آن‌ها حدود ۱۰ میلیون تومان است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه معلمان طرح مهرآفرین نیز گفت: کد استخدامی بخش زیادی از معلمان طرح مهرآفرین را سازمان اداری و استخدامی دریافت کردیم و مابقی را نیز در حال حل مشکل است؛ واقعیت این است که باید کد را از سازمان اداری و استخدامی بگیریم که قبل از سال، سامانه سازمان مشکل داشت که الحمدالله رفع شده است و تلاش می‌کنیم کد همه را دریافت کنیم.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها