|

قهرمانی تیم ملی در مسابقات آسیایی قرقیزستان

دشت طلای فرنگی‌کاران

سی‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای 27 و 28 فروردین‌ در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ملی کشتی فرنگی با کسب چهار مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آنِ خود کرد.

دشت  طلای فرنگی‌کاران

 سی‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای 27 و 28 فروردین‌ در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ملی کشتی فرنگی با کسب چهار مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آنِ خود کرد. در پایان این رقابت‌ها سعید اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن 72 کیلوگرم و رسول گرمسری در وزن 82 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و امیررضا ده‌بزرگی و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم نیز به مدال برنز رسیدند.

در رده‌بندی تیمی ایران مقتدرانه و با کسب 200 امتیاز به‌ عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های قرقیزستان با 144 امتیاز و ژاپن با 142 امتیاز دوم و سوم شدند.

عملکرد طلایی‌های ایران در این دوره درخور‌توجه بود؛ در وزن 67 کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر لی لی از چین را مغلوب کرد. او در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر فیروز میرزا رجب‌اف از تاجیکستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. سعید در این مرحله مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. اسماعیلی در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر یک رازاک بیشیکیف از قرقیزستان را شکست داد و طلایی شد. در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر یک آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه یک-یک از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار به مصاف نورسلطان تورسینوف از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه 5 بر صفر برابر این حریف به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد. در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر بادامدورج بالتمونخ از مغولستان را شکست داد و به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله مقابل جئونگ یئول ون از کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر یوسوف ماتسی‌اف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر اسلام جان رحمت‌اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. او در این مرحله ارلان مناتبکوف از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر صفر از پیش‌رو برداشت و به دیدار فینال رفت. میرزازاده در دیدار نهایی مین سئوک کیم، دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد و طلایی شد.

رده‌بندی تیمی: 1- ایران 200 امتیاز، 2- قرقیزستان 144 امتیاز، 3- ژاپن 142 امتیاز، 4- قزاقستان 130 امتیاز، 5- کره جنوبی 112 امتیاز، 6- ازبکستان 106 امتیاز، 7- چین 97 امتیاز، 8- کره شمالی 54 امتیاز، 9- عراق 31 امتیاز، 10- مغولستان 28 امتیاز.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها