|

الجزیره به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد؛

پاسخ اسرائیل حمله به عمق ایران است/ اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا، به ایران حمله کند

یک مقام آمریکایی به نقل از منابع اسرائیلی به «الجزیره» گفت: «پاسخ اسرائیل حمله به عمق ایران است. اسرائیل ممکن است در پاسخ به حمله ایران و عواملش به اهدافی در عمق ایران متوسل شود.»

پاسخ اسرائیل حمله به عمق ایران است/ اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا، به ایران حمله کند

به گزارش شبکه شرق، با گذشت دو روز از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل، واکنش کشورهای اروپایی و منطقه در خصوص پیامدهای این حمله و دعوت به خویشتن‌داری ادامه دارد.

منابع دیپلماتیک ایرانی به الجزیره گفته‌اند: «تهران پس از پاسخ نظامی اخیرش به اسرائیل، پیام جدیدی از طریق ترکیه به واشنگتن ارسال کرد.»

همچنین این منابع اعلام کرده‌اند: «تهران پیام هشداری مهم و بی‌سابقه‌ای را از طریق قاهره به اسرائیل ارسال کرد. محتوای پیام تهران، پاسخ ایران به هرگونه ماجراجویی جدید اسرائیل است.»

نتانیاهو: اسرائیل به حمله ایران پاسخ می‌دهد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از حمله نظامی به ایران خبر داد. 

بنیامین نتانیاهو خطاب به وزرای حزب لیکود گفت: «ما به ایران پاسخ خواهیم داد، اما باید این کار را عاقلانه و نه از روی هیجان انجام دهیم. آنها باید تحت فشار روانی باشند؛ همانطور که ما را تحت استرس قرار دادند.»

نخست‌وزیر اسرائیل از ارتش خواست گزینه‌های حمله به اهدافی در داخل ایران را ارائه دهد.

«واشنگتن پست» به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد: «نتانیاهو از ارتش خواسته تا در پاسخ به حمله ایران، گزینه‌هایی را برای اهداف ارائه دهد.»

وب‌سایت «اکسیوس» نیز گزارش داد که وزیر جنگ اسرائیل در تماس تلفنی با وزیر دفاع آمریکا گفته است که اسرائیل هیچ چاره‌ای جز پاسخ دادن به حمله جمهوری اسلامی ندارد.

ایران هشدار داده که در صورت اقدام اسرائیل، پاسخ تهران فوری و گسترده‌تر خواهد بود.

اسرائیل: راهی جز پاسخ دادن به حمله ایران نداریم

پایگاه خبری «اکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی و یک منبع دیگر که در جریان تماس تلفنی وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا و وزیر جنگ اسرائیل قرار گرفته‌ است، خبر داد که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل به «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا گفته‌است که اسرائیل گزینه‌ای جز پاسخ دادن به حمله ایران ندارد.

 

 بر اساس این توضیحات،  گالانت گفته‌ است که اسرائیل نمی‌تواند اجازه بدهد موشک‌های بالستیک بدون اینکه پاسخی دریافت کنند، در آسمانش شلیک شوند.

 بر اساس ادعای این رسانه، وزیر جنگ اسرائیل در این تماس گفته‌ است که اسرائیل معادله‌ای را که در آن ایران پس از هر حمله اسرائیل به سوریه در واکنش به اسرائیل حمله کند، نخواهد پذیرفت. منبع این پایگاه خبری گفته‌است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم شنبه شب، پیام مشابهی را به اطلاع «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رسانده‌است.

 

یک مقام آمریکایی: پاسخ اسرائیل حمله به عمق ایران است

یک مقام آمریکایی به نقل از منابع اسرائیلی مدعی شد: «پاسخ اسرائیل حمله به عمق ایران است.»

یک مقام آمریکایی به نقل از منابع اسرائیلی به «الجزیره» گفت: «پاسخ اسرائیل حمله به عمق ایران است. اسرائیل ممکن است در پاسخ به حمله ایران و عواملش به اهدافی در عمق ایران متوسل شود.»

بنابر ادعای این مقام آمریکایی که الجزیره نامی از او نبرده، گفته شده است: «در پاسخ احتمالی اسرائیل به دنبال تشدید تنش نیست، بلکه هدف این است که ایران توانایی اسرائیل را برای رسیدن به هر نقطه ای درک کند. هنوز از موضع نهایی اسرائیل یا تاریخ حمله احتمالی به ایران مطلع نشده‌ایم.

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: به حمله موشکی ایران واکنش نشان خواهیم داد

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در پایگاه نیروی هوایی نواتیم گفت: به حمله موشکی ایران واکنش نشان خواهیم داد.

«هرتسی هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در یک کنفرانس خبری در پایگاه هوایی نواتیم از پاسخ اسرائیل به ایران خبر داد.

«رویترز» به نقل از رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل مدعی شد: «اسرائیل به حمله موشکی ایران واکنش نشان خواهد داد.»

هالوی تاکید کرد: «پرتاب تعداد زیادی موشک و پهپاد با پاسخ مواجه خواهد شد.»

*«پولیتیکو» نیز از قول یک مقام ارشد آمریکایی نوشت که «هیچ‌کس نمی‌خواهد اوضاع از کنترل خارج شود، به جز شاید نتانیاهو.»

*همچنین «رویترز» اعلام کرد: «هواپیمایی قطر پروازهای برنامه‌ریزی شده خود را به ایران ازسر می‌گیرد.

*«کانال ۱۲ اسرائیل» نیز اعلام کرد: هدف اسرائیل، صدمه زدن به ایران بدون ایجاد جنگی همه‌جانبه است. اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا و بدون شعله‌ور شدن جنگ، به ایران حمله کند. به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل آماده‌سازی برای حمله به ایران را به پایان رسانده است.

*«ان‌بی‌سی» به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: «پاسخ به حمله ایران ممکن است قریب‌الوقوع باشد و هرگونه پاسخی با واشنگتن هماهنگ خواهد شد.»

*«واشنگتن پست» نوشت: «نتانیاهو به ارتش دستور داد تا اهدافی را در ایران پیشنهاد کند، حملاتی که به آنها «یک سیگنال ارسال می‌کند»، اما بدون تلفات، این می‌تواند یک هدف در تهران یا یک حمله سایبری باشد.»

*«رویترز» به نقل از رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت: به حمله موشکی ایران واکنش نشان خواهیم داد.

احضار سفیر ایران از سوی آلمان به دلیل حمله به اسرائیل

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این‌باره اعلام کرد که سفیر ایران در برلین به دلیل حمله به اسرائیل احضار شد.

اتحادیه خواستار خواستار کاهش تنش در درگیری بین اسرائیل و ایران شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید خاورمیانه «در لبه پرتگاه» ایستاده و خواستار کاهش تنش در درگیری بین اسرائیل و ایران است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایستگاه رادیویی اسپانیایی «Onda Cero» گفت: ما در لبه پرتگاه هستیم و باید از آن دور شویم. ما باید ترمز بکشیم و دنده عقب برویم.»

«تایمز اسرائیل» امروز اعلام کرد که حزب حاکم لیکود در واکنش به اظهارات «یایر لاپید» مبنی بر اینکه نتانیاهو و دولتش «به یک تهدید وجودی تبدیل شده‌اند»، رهبر مخالفان را به ریاکاری متهم مرد و از او به خاطر گذراندن آخر هفته در آمریکا در حالی که اسرائیل توسط ایران مورد حمله قرار می‌گرفت، انتقاد می‌کند.

بریتانیا به اسرائیل توصیه کرد حمله ایران را تلافی نکند

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، از اسرائیل خواست پس از پاسخ موشکی و پهپادی ایران تلافی نکند و گفت که باید «با عقل و قلب فکر کند».

فرامسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را رهگیری کردیم

مکرون نیز گفت: فرانسه از پایگاه خود در اردن برای رهگیری اهداف هوایی ایران در جریان حمله به اسرائیل به درخواست مقامات اردنی استفاده کرد.

کانال ۱۲ اسرائیل: نتانیاهو در تلاش برای «پیمان راهبردی» با آمریکا علیه ایران در ازای عدم پاسخ به تهران ست

کانال ۱۲ اسرائیل اعلام کرد: «اسرائیل در تلاش است تا مطمئن شود که آیا در ازای خویشتن‌داری، می‌تواند به نوعی «پیمان راهبردی» با آمریکا علیه ایران دست یابد، بدون اینکه مجبور به تعهد در موضوعاتی مانند مسئله فلسطین باشد.»

روایت تایمز اسرائیل از واکنش مردم اردن به رهگیری برخی پهپادهای ایران توسط این کشور

تایمز اسرائیل درمورد اقدام اردن در رهگیری برخی پهپادهای ایران نوشت: «به نظر می‌رسد که مردم اردن کاملاً از آنچه رخ داده، آگاه هستند و مانند بسیاری از کاربران ضداسرائیلی از سراسر جهان در رسانه‌های اجتماعی اظهارنظرهای انتقادی علیه ملک عبدالله اردن کردند.»  

این رسانه افزود: «سابرینا بلانسری، یک روزنامه نگار مستقل مقیم امان، به تایمز اسرائیل گفت که وقتی پهپادها و موشک‌های ایرانی شنبه شب بر فراز امان پرواز کردند، می‌شد صدای جیغ ناشی از ترس مردم از خانه‌های اطراف را شنید، اما همچنین برخی فریادهای «الله اکبر» را به نشانه شادی سرمی‌دادند.»

گفتگوی بایدن با رهبران هفت کشور درباره پاسخ دیپلماتیک واحد به ایران 

سخنگوی کاخ سفید به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «بایدن با رهبران هفت کشور درباره پاسخ دیپلماتیک واحد به ایران گفتگو کرد. بایدن می خواهد شاهد کاهش تنش در منطقه باشد. فقط به این دلیل که ایران این حمله بی‌سابقه را انجام داد که ما و شرکای اسرائیلی‌مان و دیگر شرکا، آن را خنثی کردیم، به این معنی نیست که ما باید تشدید دائمی تنش در حال افزایش در منطقه را بپذیریم.:

منبع اسرائیلی: اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا و بدون شعله‌ور شدن جنگ، به ایران حمله کند

کانال ۱۲ اسرائیل اعلام کرد: «هدف اسرائیل صدمه زدن به ایران بدون ایجاد جنگی همه جانبه است.»

این منبع افزود: «اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا و بدون شعله‌ور شدن جنگ، به ایران حمله کند.»

مشاور سابق اوباما: به نظر می‌رسد که به سمت یک رویارویی نهایی بین اسرائیل و ایران می‌رویم

ولی نصر، مشاور سابق باراک اوباما می‌گوید: «به نظر می‌رسد که به سمت یک رویارویی نهایی بین اسرائیل و ایران می‌رویم. ایران و اسرائیل اکنون شخصیت‌های اصلی داستان خاورمیانه هستند.آن‌ها یکدیگر را جدی‌ترین تهدید امنیت ملی خود می‌دانند.»   

او افزود: «هیچ خط قرمز یا قاعده‌ای برای مهار رقابت آنها وجود ندارد. جنگ در سایه اکنون در حال خروج از سایه است.»

واشنگتن پست: همه در اسرائیل موافق پاسخ دادن به ایران هستند؛ گزینه‌ها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران یا حمله سایبری است

به نوشته مشرق، «واشنگتن پست»، به نقل از یک منبع آگاه  گفت: «اسرائیل به دنبال پاسخی است که پیامی را بدون ایجاد تلفات ارائه کند.»

این رسانه افزود: «گزینه‌ها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران یا حمله سایبری است.همه در اسرائیل موافق پاسخ دادن به ایران هستند و سوال این است که چگونه و چه زمانی.»

یک مقام آمریکایی: ما نمی خواهیم وارد دور اقدام و اقدام متقابل بین اسرائیل و ایران شویم

یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت: ما نمی‌خواهیم وارد دور اقدام و اقدام متقابل یا رویارویی گسترده بین اسرائیل و ایران شویم.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها