|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان؛

«پاتوق کتاب» به همدان آمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افتتاح "پاتوق کتاب" در همدان را اتفاقی مبارک برای اهالی فرهنگ و ادب همدان دانست و گفت: کتاب و فرهنگ کتابخوانی بی‌تردید یکی از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

«پاتوق کتاب» به همدان آمد

به گزارش شرق،  فروشگاه پاتوق کتاب شعبه همدان همراه با رونمایی از کتاب "روان‌درمانگری معنوی" اثر سید میثم موسویان در مرکز خرید سینا آغاز به کار کرد.

مسعود ویژه تصریح کرد: هرچه سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد به همان نسبت نیز آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که باید از آن الگو بگیریم و به آن پایبند باشیم رفتار و منش عملی رهبر معظم انقلاب در مطالعه و اهمیت به کتاب و فرهنگ کتابخوانی است آن هم با وجود دغدغه‌های بی‌شماری که در اداره کشور دارند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان حمایت از نویسندگان را یک ضرورت فرهنگی دانست و افزود: قدردان زحمات اساتید بزرگی همچون استاد حسام و خانم ضرابی‌زاده، آقای موسویان و... در همدان هستیم ضمن اینکه باید از نویسندگان نوقلم استان نیز حمایت کنیم.

مدیرعامل موسسه "پاتوق کتاب" نیز با بیان اینکه پاتوق کتاب نمایندگی فروش نشر معارف در کشور است و بیش از 15 سال است در این حوزه فعالیت می‌کند اظهار کرد: ما در جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه مالی با سختی‌ها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم‌.

میثم عطارزاده با بیان این نکته که دغدغه فرهنگ را داریم و می‌ترسیم از روزی که کتاب به کالای لوکس تبدیل شود گفت: یکی از ویژگی‌های راه‌اندازی پاتوق‌های کتاب گریز از لوکس‌گرایی بود‌.

وی با بیان اینکه ناشران دغدغه‌مند دنبال راهی برای کاهش هزینه و در دسترس قرار دادن کتاب به جامعه هستند افزود: با مال‌سازی‌ها و مجتمع‌های بزرگ کسب و کارهای خرد در حال فروپاشی هستند که کتاب‌فروشی‌ها نیز از این قائده مستثنی نیستند بنابراین با تلاش دوستان در "پاتوق کتاب" سعی داریم چرخه توزیع آثار فرهنگی را گسترش دهیم‌.

مدیرعامل موسسه "پاتوق کتاب" تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی ما در "پاتوق کتاب" در دسترس بودن آسان کتاب برای مخاطبان و توسعه دانایی و آگاهی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز گفت: از نویسندگانی که با این همه دغدغه معیشتی و با وجود ابزارهای رسانه‌ای استکبار به فکر شکوفایی جامعه هستند و برای رشد مردم قلم می‌زنند قدردانی می‌کنیم.

عاطفه زارعی فرهنگسازی را یکی از مهمترین موضوعات کشور دانست و اضافه کرد: باید با ابزار فرهنگ مردم را وارد مقوله اقتصاد و جهش تولید کنیم که این مهم به برکت قلم نویسندگان شدنی است.

وی از توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها از یک سو و ارسال کتاب به روستاهای دوردست و چادرهای عشایر از سوی دیگر سخن به میان آورد و گفت: تحقق عدالت فرهنگی برای ما در اولویت است.

 

در پایان رونمایی از کتاب "روان‌درمان‌گری معنوی" و جشن امضای این اثر برگزار شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها